Могъщият редови шестцилиндров двигател (известен и като I6) бе често срещана гледка, задвижвайки редица модели от цял свят. През последните десетилетия обаче V6 го измести до голяма степен, тъй като заема по-малко място. Впрочем, турбодвигателите с по-малко цилиндри като цяло изглежда са посоката, в която се движи автомобилната индустрия. В дългосрочен план, с широкото навлизане на електрическите превозни средства, скоро може да няма толкова много двигатели.

BMW обаче никога не губи надежда. Вярващ в редовите 6-цилиндрови двигатели от 30-те години на миналия век, баварският гигант продължава да ги използва и днес. Настоящият B58, редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор, е забележително универсален агрегат, задвижващ всичко - от ориентирания към производителността седан M340i до наблягащия на комфорта SUV X7.
Редовите 6-цилиндрови двигатели на BMW предлагат страхотна комбинация от икономия на гориво, надеждност и добра старомодна мощност. Те са толкова добри, че през годините редица други марки избраха да използват в моделите си. От японска суперзвезда до италианска кола, за която не сте чували, от пистов автомобил до здрав офроуд модели, ето 8 такива, които имат двигател BMW I6 без емблемата на баварската компания върху капака.
8 автомобила с редови 6-цилиндров двигател на BMW (ГАЛЕРИЯ):
Защо Toyota не произведе 3JZ, например? Казано по-просто, за да се направи двигател са необходими много пари за научноизследователска и развойна дейност. И тъй като Toyota вече изобщо не произвежда редови 6-цилиндрови, просто няма финансов смисъл да харчи бюджета си за един модел, особено за такъв в малък тираж за ентусиасти, като Supra. Така че Toyota трябва да погледне навън, а в днешно време, ако търсите фокусиран върху производителността I6, има само един вариант. Така че, Supra има каросерията на Toyota и мускулите на BMW с мощност от 382 к.с.

