В продължение на десетилетия японските производители натрупаха дълъг списък от абсолютно епични спортни автомобили, но изненадващо, само няколко от тях бяха със средно монтирани двигатели. Безспорно, най-известният пример е Honda/Acura NSX, която първоначално се произвежда от 1990 до 2005, след което се завърна в модерен хибриден вид от 2017 до 2023. Друг забележителен японски спортен автомобил със среден двигател е Toyota MR2, който се произвежда в три различни поколения от 1984 до 2007.
Въпреки че са успешни серийни модели, NSX и MR2 не са единствените спортни автомобили със среден двигател, разработени в Япония. Припомняме ви 5 други интригуващи машини със средно разположен двигател от Страната на изгряващото слънце, които за съжаление никога не стигнаха до серийно производство.
Пет провалени японски спортни коли със среден двигател (ГАЛЕРИЯ):
Манията по суперавтомобилите от края на 1980-те и началото на 1990-те години също подтиква Isuzu да разработи концепция, която изненадва всички на автомобилното изложение в Токио през 1989. Елегантна и футуристична, концепцията, кръстена 4200R, е огромно отклонение от серийните автомобили, които японският производител пуска на пазара по това време.
Тъй като компанията няма опит в разработването на суперавтомобили, 4200R е създаден в сътрудничество с британските експерти Lotus. Замислен като гранд турър от висок клас, който разполага с две предни седалки за възрастни и още две отзад за деца, 4200R се предлага с няколко разширени функции, като навигационна система или вградена факс машина.


2