IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво не ви казват за китайските автомобили в Европа?

Те привличат, защото са модерни и евтини, но имат и някои проблеми, който вече се появяват

Китайците производители по всякакъв начин да завладеят европейския пазар при това не само в масовия сегмент, но и при премиум марките. Във втория случай това ще стане много трудно, защото богатите клиенти са лоялни основно към германските брандове и трудно ще бъдат убедени. Като цяло обаче, настъплението им прилича много на това на корейските брандове, които започнаха да си създават пазар през 90-те години. И сега всички виждат къде се намират Kia и Hyundai, чието луксозно подразделение Genesis също набира скорост на Стария континент. И не е трудно да се предвиди, че китайците могат да се озоват в подобно положение, когато започнат да проектират модели специално за Европа и съответно да ги произвеждат там.


Jaecoo


Има обаче и някои фактори, които трябва да бъдат предвидени при покупката на китайски автомобил. Един от тях е свързан с тяхната здравина, защото те все още са нови и в гаранция, като големите повреди са рядкост. Изследване на полското издание Autocult показва, че с изключение на MG, която отвори центрове за резервни части на континента, останалите нямат подобни съоръжения, така че пристигането на резервните части отнема месеци. Вероятно някой си мисли, че те могат да бъдат открити с помощта на частни доставчици, но това не е така.

Оказва се, че дори толкова често срещани консумативи като спирачните дискове на марки като Omoda или Jaecoo, не се срещат в каталозите на големите компании. В същото време предните или задни накладки за MG HS, произведен след 2018, са напълно съвместими с тези на второто поколение Mondeo, Galaxy и Volvo S60 и V70.

Дали ще има резервни части за китайски автомобили всъщност зависи само от едно - дали тези модели ще се задържат по-дълго поне на основните европейски пазари. Ако това не стане, когато изтече гаранцията и започнат да се появяват повреди, клиентите със сигурност ще се сблъскат с големи проблеми.


двигател


Друго нещо, което трябва да се има предвид, е мнението на професионалните механици за китайските коли. Те посочват, че ако не става въпрос за електрически или хибридни превозни средства, няма особена разлика с моделите на други производители. Някои китайски автомобили имат двигатели, собствена разработка, докато при други тези агрегати са много подобни на японските от преди десетилетие. Те са доста добре обмислени и нямат някои необичайни решения, които често се срещат в европейските автомобили.

Когато отваряте капака на някои китайски автомобили, дори не виждате пръчка за измерване на нивото на маслото или отвора за пълнене, тъй като и двете са разположени под пластмасов капак. За някои шофьори това е без значение, а друго го смятат за глупост, но трябва да се имат предвид и още някои особености:

- Китайските автомобили са предназначени за китайски клиенти и се проектирани Китай, тъй като голяма част от марките нямат дизайнерски центрове в Европа. Следователно позицията на водача ще бъде по-подходяща за по-ниски хора.

- Висок разход на гориво. Това е нещо, от което се оплакват собственици на MG, които твърдят, че разходът на гориво в колите им е далеч от обявения от производителя. Някои модели обикновено имат големи ангренажни вериги, по-дебели от нормалното, което добавя повече тегло, а разходът на гориво на китайски автомобил спрямо европейски, японски или корейски еквивалент е между 1 и 3 л/100 км по-висок.

- Гумите. Те не са голям проблем, защото можете да ги замените, но вече правите непланирани разходи, тъй като те не са същите, ако не и по-добри от тези, инсталирани в други популярни марки.


Omoda


- Амортизация. Автомобилите от европейски или японски марки имат по-добра стойност, но засега амортизацията на китайските автомобили е теоретична, като истинската ще стане известна до три години. Днес стойността на амортизацията е огромна и дали китайските марки ще достигнат остатъчна стойност, по-висока от средната за Европа, остава загадка.

Това, за което не е нужно да се притеснявате, е защита от окисляване и корозия. Тестовете за безопасност, които трябва да бъдат преминати, преди да бъдат пуснати на пазара в Европа, стават все по-взискателни. Всички каросерии са поцинковани преди боядисване и се казва, че някои китайски автомобили имат антикорозионна обработка на шасито, която "може да надмине" тази на японските автомобили.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    мача е свирен пари за автомобил никога по добре всеки ден бос до плажа отколкото с мерседес на работа
  • #9
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 месец )
    За малко миналата година щях да си купя донг фенг 500. Супер цена 35к, кожа, панорама, хубав салон, екстри и всичко изглежда добре. Единствено беше с аналогови скоростомер и оборотомер. Двигател 4цил. и планетарни скорости на Хонда. Проблемите бяха 3: стар модел 2019, внасят по 200бр. на 3-4месеца и въпреки 7г. гаранция взех Дъстър. След завода на byd в Унгария.и този в Турция, мача приключва и не зная кой може да ги спре.
  • #8
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Наскоро купих телефон Шаоми за подарък. Не смятам да направя същата грешка със кола. Телефоните им поне са по евтини. Китайски коли за 10.000 евро не виждам
  • #7
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Въпросче ( преди 1 месец )
    Днешните съвременни китайски автомобили приличат на "гаджет" на колела. В тази връзка да питам, колко от вас използват телефон на 15 години, има ли части за него, как е със софтуера?
  • #6
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Няма какво да се чудите за китайските коли и да им давате време на пазара за да видите кое, какво. Руснаците много ясно си казват мнението по въпроса. Все пак пазара им е доминиран от китайски оригинали и клонинги. Бягат през глава към нелегалния внос на коли втора ръка от гадния запада! Защо ли?
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Haval, например, има развоен център в Европа, Мюнхен!! Работят с европейски доставчици на части. Цените са височки,, Дарго е около 80хил, но имат богато оборудване. BYD строят огромен завод, частите също няма да са проблем. Тъй че нека не си измисляме, че китайците са неспособни и неподготвени. Щом ЕК и цялата индустрия скочи за санкции и мита, има защо. Трудно ще понесат още един-два бранда като Волво.
  • #4
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С две думи да се купи китайска кола сега е точно като да си купиш корейска в началото но 90-те. Тоест след 2 до 3 години имаш купчина саморазпадащо се желязо без никаква стойност и с минимален шанс да откриеш части. Още помня Деу нубира и първите хюндай акцент. Значи първите здрави , пригодени за Европееца и с изградена мрежа за части и сервизи Китайски автомобили може да очакваме около 2055 год.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    a.p. ( преди 1 месец )
    Сега разбирам защо европеийските коли се садират от ремонти , защото частите им се произвеждат в китай и индия може би. А това за веригата беше много жалко изказване.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В общи линии, целта на китайските производители е да има "нов модел" приблизително на всеки 12 месеца. В много случаи промените са малко, но често са и значителни, а такива глезотии като предлагане на резервни части 15 години след спиране на модела от производство са по-скоро в сферата на фантастиката. Особено за електрониката, а както знаем тя е във фокуса на китайците по принцип, вкл. и в автомобилите. Реалистично, спре ли някаква електроника в колата, вероятността да може да се замени е малка
  • #1
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не случайно има тези мъдри мисли: - не съм богат да си купувам евтини работи и евтиното излиза скъпо.