Докато повечето китайските автомобилни производители продължават да се опитват да наложат достъпни модели в Европа, компанията BYD заложи на различен подход. Тя официално стартира своята марка Denza, която трябва да пробие в премиум сегмента и да предизвика утвърдените производители на луксозни автомобили. Първият автомобил, който ще излезе по европейските пътища, е Z9 GT, като продажбите му трябва да започнат до края на годината.
Denza първоначално е създадена като съвместно предприятие между BYD и Mercedes-Benz през 2011. Въпреки подкрепата на германската компанията продажбите за цяло десетилетие бяха едва 23 000 единици. Това накара Mercedes да започне постепенно намаляване на своя дял, преди напълно да прекрати партньорство през миналата година и сега Denza е изцяло под контрола на BYD.
В Китай BYD управлява Denza заедно с две други премиум подмарки - Fang Cheng Bao и Yangwang. Според изданието ArenaEV, BYD планира да консолидира Fang Cheng Bao в гамата на Denza за Европа, започвайки с модела Fang Cheng Bao Leopard 5, който ще бъде преименуван на Denza. Остава неясно обаче дали и моделите на Yangwang също ще бъдат представени под чадъра на Denza за европейския пазар.
От Denza засега не са обявила цени за своята европейска гама, която засега включва само Z9 GT, но до края на годината към нея ще се присъедини и луксозният ван D9. И двата модела ще се произвеждат и изнасят от Китай, въпреки че автомобилният производител планира да започне да сглобява автомобили в новия си завод в Унгария от октомври.
На хартия Z9 GT е конкурент на Porsche Taycan Sport Turismo, въпреки че е по-голям на размери. Той е с 200 мм по-дълъг, а междуосието му е с 225 мм по-голяма. Мощността идва от три електрически мотора, произвеждащи комбинирани 952 к.с. Батерията е литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 100,1 kWh. В Китай компанията предлага и PHEV версия, която съчетава 2,0-литров турбо двигател и три електрически мотора за 858 к.с.
Данните за производителността на Z9 GT го изправят директно срещу Porsche, но цените му в Китай предполагат много различна клиентска база. Там моделът на Denza струва между 334 800 и 414 800 юана (приблизително 45 800 до 56 800 долара), докато Panamera Sport Turismo и Taycan Cross Turismo, започват около 1 008 000 юана (138 000 долара) и могат да скочат до над 1 500 000 юана (205 000 долара), в зависимост от оборудването и задвижването.