Китайският производител BYD не крие амбициите си за покоряване на европейския пазар и само преди дни представи нова луксозна марка, наречена Denza. Нейната цел е да се конкурира с водещите премиум брандове, като първият модел е Z9 GT, който е позициониран като директен съперник на Porsche Taycan.
Към него до края на годината ще се присъедини и луксозният ван D9, като и двата автомобила са проектирани от Волфганг Егер - дизайнер с огромен опит, който в миналото е работил в Alfa Romeo, Lancia, Seat и Lamborghini. По-важното обаче са технологиите, сред които е новата платформа "е3". Тя представлява еволюция на e-Platform 3.0, която досега се използваше при някои модели на BYD и вдига много сериозно летвата.
Сред технологиите, въведени с платформата e3, е революционната система за активно окачване, подобна на тази, която се използва от модела Yangwang U9 - суперкола, която дори може да скочи на място. Така, възползвайки се от независимия контрол върху отделните колела, Denza Z9 може да се върти на място и съответно да паркира успоредно на много тесни пространства.
Също така е възможно автомобилът да се движи, дори ако едната гума е спукана, като регулира прецизно амортисьорите, за да постави шасито върху другите три колела.
Платформата e3, която BYD използва за Denza, е съвместима с батериите Blade на китайския гигант. Тя ще се използва както за 100% електрически, така и за plug-in хибридни модели. Последните ще се продават в Европа от 2026 нататък.