IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Вижте как паркира новият китайски съперник на Porsche Taycan

Denza Z9 GT на BYD буквално пълзи по земята и може да се движи на три колела (ВИДЕО)

Китайският производител BYD не крие амбициите си за покоряване на европейския пазар и само преди дни представи нова луксозна марка, наречена Denza. Нейната цел е да се конкурира с водещите премиум брандове, като първият модел е Z9 GT, който е позициониран като директен съперник на Porsche Taycan.


Denza Z9 GT


Към него до края на годината ще се присъедини и луксозният ван D9, като и двата автомобила са проектирани от Волфганг Егер - дизайнер с огромен опит, който в миналото е работил в Alfa Romeo, Lancia, Seat и Lamborghini. По-важното обаче са технологиите, сред които е новата платформа "е3". Тя представлява еволюция на e-Platform 3.0, която досега се използваше при някои модели на BYD и вдига много сериозно летвата.

Сред технологиите, въведени с платформата e3, е революционната система за активно окачване, подобна на тази, която се използва от модела Yangwang U9 - суперкола, която дори може да скочи на място. Така, възползвайки се от независимия контрол върху отделните колела, Denza Z9 може да се върти на място и съответно да паркира успоредно на много тесни пространства.



Също така е възможно автомобилът да се движи, дори ако едната гума е спукана, като регулира прецизно амортисьорите, за да постави шасито върху другите три колела.

Платформата e3, която BYD използва за Denza, е съвместима с батериите Blade на китайския гигант. Тя ще се използва както за 100% електрически, така и за plug-in хибридни модели. Последните ще се продават в Европа от 2026 нататък.



0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    С такива циркови изпълнения алиекспрес колите само доказват че нямат нищо общо със сериозните автомобили. След 5 години максимум са на скрап така или иначе
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    шофер на такси ( преди 1 месец )
    до #5 ОбЕснявам за пръв и последен път: Никой не се интересува от стоте хиляди пройдохи в Монако. Въпросът е къде ще си сложат парите 10-те милиона китайци с възможности и отговорът е не при Порше". След 5 год. същото ще е във Виетнам, Тайланд Корея, другите азиатски страни, Близкия изток и постсъветското пространство. Когато тази група не инвестира в Порше и и VW деривати, нема да има достатъчно паре за развойна дейност и мисията да се договят китайците ще стане невъзможна.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С какво по точно Алиекспрес-кола може да е съперник на порше ?? Догодина като отидем в Монако и вместо поршета всички паралии си поръчали донгфенги от тему, така ли.
  • #4
    15 rate up comment 0 rate down comment
    бай Ганьо ( преди 2 месеца )
    Производителите на гуми приветстват тази технология за паркиране.
  • #3
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това ще доведе до изключително неравномерно износване на гумите. Това и номера с прескачането на дупки са чисто циркаджийски номера за реклама. В реалния свят са направо опасни.
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А някой смята ли какво се случва с гумите след 10-тина такива паркирания?
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ТО и аз го правя това, ама само ако няма полицай наоколо.