Когато повечето хора обсъждат спецификациите в един автомобил, най-често се коментират неща като какво гориво използва, какъв е типът на каросерията, какво е задвижването.
Рядко обаче се обръща внимание на това как е монтиран двигателят. А именно от този въпрос зависят толкова много неща в автомобила: от това колко голям двигател може да получи, до външния му дизайн. Нека си припомним какви са особеностите и ползите от двата възможни начина за монтаж на двигателя: надлъжно и напречно.
Напречен срещу надлъжен двигател (ГАЛЕРИЯ):
Кога надлъжният двигател е по-добър?
Първата и най-очевидна полза от тази конструкция е, че оставя повече място за монтирането на голям двигател. Разпределението на тежестта между двете оси също е значително по-добро. Онова, което е пожертвано от пространството в салона, може да се използва за монтирането на сложни 4х4 системи.
Най-големият минус, както стана дума, е вътрешното пространство - изядено отчасти от дългия двигателен отсек, и отчасти от централния тунел, който преминава през автомобила.
Първата и най-очевидна полза от тази конструкция е, че оставя повече място за монтирането на голям двигател. Разпределението на тежестта между двете оси също е значително по-добро. Онова, което е пожертвано от пространството в салона, може да се използва за монтирането на сложни 4х4 системи.
Най-големият минус, както стана дума, е вътрешното пространство - изядено отчасти от дългия двигателен отсек, и отчасти от централния тунел, който преминава през автомобила.