Когато повечето хора обсъждат спецификациите в един автомобил, най-често се коментират неща като какво гориво използва, какъв е типът на каросерията, какво е задвижването.
Рядко обаче се обръща внимание на това как е монтиран двигателят. А именно от този въпрос зависят толкова много неща в автомобила: от това колко голям двигател може да получи, до външния му дизайн. Нека си припомним какви са особеностите и ползите от двата възможни начина за монтаж на двигателя: надлъжно и напречно.
Напречен срещу надлъжен двигател (ГАЛЕРИЯ):
Какво е напречно разположен двигател?
Както подсказва самото название, той е поставен напречно в двигателния отсек, перпендикулярно на колелата. Това е обичайната конструкция при по-компактни автомобили и при такива с предно предаване (двете категории обикновено съвпадат).
Някога първото Mini на Алек Исигонис бе сред най-прочутите примери за напречен двигател. При него скоростната кутия бе вградена в картера на двигателя. Днес разположението на агрегата се запазва, но трансмисията вече се монтира отстрани - просто защото съвременните скоростни кутии са много по-сложни, с повече предавщи и изискват повече място.
Както подсказва самото название, той е поставен напречно в двигателния отсек, перпендикулярно на колелата. Това е обичайната конструкция при по-компактни автомобили и при такива с предно предаване (двете категории обикновено съвпадат).
Някога първото Mini на Алек Исигонис бе сред най-прочутите примери за напречен двигател. При него скоростната кутия бе вградена в картера на двигателя. Днес разположението на агрегата се запазва, но трансмисията вече се монтира отстрани - просто защото съвременните скоростни кутии са много по-сложни, с повече предавщи и изискват повече място.