Когато повечето хора обсъждат спецификациите в един автомобил, най-често се коментират неща като какво гориво използва, какъв е типът на каросерията, какво е задвижването.

Рядко обаче се обръща внимание на това как е монтиран двигателят. А именно от този въпрос зависят толкова много неща в автомобила: от това колко голям двигател може да получи, до външния му дизайн. Нека си припомним какви са особеностите и ползите от двата възможни начина за монтаж на двигателя: надлъжно и напречно.
Напречен срещу надлъжен двигател (ГАЛЕРИЯ):
Кога напречният двигател е по-добър?
Най-голямото предимство са компактните размери. Този тип коли по правило имат по-малък двигателен отсек за сметка на повече пространство вътре в салона.
Автомобилите с предно задвижване нямат нужда от централен тунел за кардана, което допълнително повишава комфорта вътре. Предното разположение на двигателя увеличава натоварването върху предните колела, които са и задвижващи, като по този начин подобрява сцеплението им.
Сред основните недостатъци е ограниченото пространство за двигателя. Обикновено с това разположение се монтират четирицилиндрови или по-малки агрегати. Има изключение при някои американски автомобили, или пък сложни европейски разработки като VR6 на Volkswagen. При по-силните двигатели има друг недостатък - т. нар. torque steer, нежелано отклонение на волана при ускорение.
Най-голямото предимство са компактните размери. Този тип коли по правило имат по-малък двигателен отсек за сметка на повече пространство вътре в салона.
Автомобилите с предно задвижване нямат нужда от централен тунел за кардана, което допълнително повишава комфорта вътре. Предното разположение на двигателя увеличава натоварването върху предните колела, които са и задвижващи, като по този начин подобрява сцеплението им.
Сред основните недостатъци е ограниченото пространство за двигателя. Обикновено с това разположение се монтират четирицилиндрови или по-малки агрегати. Има изключение при някои американски автомобили, или пък сложни европейски разработки като VR6 на Volkswagen. При по-силните двигатели има друг недостатък - т. нар. torque steer, нежелано отклонение на волана при ускорение.


0