Когато чуете за класически автомобил, вероятно се сещате за Aston Martin DB5, E-Type Jaguar или Ferrari от средата на миналия век. Но никога - за Peugeot 309, Renault Espace MPV или Seat Ibiza. И все пак точно тези автомобили ще получат класически статут тази година, когато навършват 40 от първата си поява.
В Европа е общоприето след 40-годишна възраст автомобилите да получават статут на "историческо превозно средство“. Това е от огромно значение - в много държави собствениците не плащат данък върху колата, не минават технически преглед и са освободени от зоните с ниски емисии, каквито има в Лондон и други големи градове. Но достатъчна ли е само възрастта, за да превърне една кола в истинска класика? Тук са събрани 12 модела, като за всеки има оценка - заслужават ли си инвестицията като колекционерска стойност.
12 коли, които стават класики тази година (ГАЛЕРИЯ):
944 беше един от най-продаваните модели на Porsche през 80-те години. Със своите изскачащи фарове, уникален дизайн и по-достъпна цена, той беше смятан за идеален, ако искате да се сдобиете с автомобил от немската марка.
Пуснат за първи път през 1982 година и базиран на успешен прототип от Льо Ман, 944 беше третото Porsche, което разполагаше с предно монтиран двигател, използвайки петстепенна скоростна кутия от 911.
През януари 1985 година беше пуснат вариант Turbo. Под предния капак имаше 2,5-литров двигател с четири цилиндъра, и с турбокомпресора от 911 Turbo.
Звярът предлагаше 220 к.с., докато Turbo S беше увеличен до 250. И двата имаха спирачки Brembo. Стойностите на тези автомобили години наред бяха ниски, но нова вълна от носталгични шофьори повиши пазарните цени. Ще платите над 35 000 евро за това вече много колекционерско Porsche от 80-те.


2