Когато чуете за класически автомобил, вероятно се сещате за Aston Martin DB5, E-Type Jaguar или Ferrari от средата на миналия век. Но никога - за Peugeot 309, Renault Espace MPV или Seat Ibiza. И все пак точно тези автомобили ще получат класически статут тази година, когато навършват 40 от първата си поява.
В Европа е общоприето след 40-годишна възраст автомобилите да получават статут на "историческо превозно средство“. Това е от огромно значение - в много държави собствениците не плащат данък върху колата, не минават технически преглед и са освободени от зоните с ниски емисии, каквито има в Лондон и други големи градове. Но достатъчна ли е само възрастта, за да превърне една кола в истинска класика? Тук са събрани 12 модела, като за всеки има оценка - заслужават ли си инвестицията като колекционерска стойност.
12 коли, които стават класики тази година (ГАЛЕРИЯ):
Италианската марка представи модела 75 за 75-ата годишнина на Alfa Romeo. Колата замести Giulietta. Това беше последният седан на марката със задно предаване чак до появата на Giulia през 2016. И последната Alfa Romeo, пусната на пазара, преди Fiat да купи марката от италианското правителство през 1986.
75 комбинира трансмисията и диференциал в едно устройство, за да спести тегло и място. Това гарантира почти перфектно разпределение на теглото 50:50. Докато моделите с прехваления V6 двигател на Alfa се смятат за еталон, то 2,0-литровите версии Twin Spark бяха безспорно по-добри за шофиране.
75 също можеше да се похвали с няколко странни неща като неговата U-образна ръчна спирачка и наличието на уреди, разположени над главата на водача. Със сигурност огромна находка за колекционерите, само че много трудни за намиране в добър вид. Ако някой късметлия открие добър автомобил с V6 двигател, ще инвестира отлично около 18 500 евро.