Историята на Ford е пълна с готини спортни коли. Именуването им обаче... Няма общ знаменател и структура, както при Mercedes-AMG или Audi S/RS. Така например, към бързите модификации бяха добавяни индексите ST и RS.
Супер пикапът F-150 Raptor, Mustang Cobra, седанът Contour (Mondeo за САЩ) и американският "наточен" Focus идваха със съкращението SVT (Special Vehicle Team), което вече не се използва днес. Между другото, "раптори" сега се наричат "напомпаните" пикапи и всъдеходи. А в традицията на Ford има и автомобили с индекса XR. Именно за тази порода ще стане дума в галерията.
Спортните автомобили Ford XR (ГАЛЕРИЯ):
Малката Fiesta има доста пъргави модификации от пускането на модела на пазара през 1976 г. Например, S очевидно е Sport. Оборудван е с 1,1-литров двигател (53 к.с.) и сега изобщо не изглежда спортен. Последван е от SuperSport с 1,3-литров, който тества почвата и пазарните настроения за пускането на пазара на "горещата" Fiesta XR2 през 1981 г.
Хот-хечът е оборудван с Kent Crossflow (1,6 литра, 83 к.с.), което му позволява да развие 60 мили в час (97 км/ч) за по-малко от 10 сек. и максимална скорост от около 170 км/ч. В същото време има твърдо окачване и предни вентилирани дискови спирачки. И за да изпъкне колата на фона на по-простите Fiesta, компанията нарисува ярки ивици върху каросерията, инсталира колела със специален дизайн, заден спойлер и други атрибути на "уличен гадняр".


0