IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваната кола в света вече не е Tesla, а огромен Ford

Половината автомобили в Топ 10 са на една и съща японска марка

Глобалната консултантска компания за проучване на автомобилния пазар Focus2Move публикува данните си за продажбите на нови коли в световен мащаб за първите два месеца на годината. При моделите има нов лидер, а водачът при групировките и марките не се е променил в сравнение със същия период на 2024-та година.


Продажби


Докато традиционните дизелови и бензинови модели все още доминират в Топ 100, продажбите на нови електромобили непрекъснато се увеличава, тъй като индустрията се насочва към електрификация. Въпреки това, брандове като BYD и Tesla са изправени пред предизвикателства, като продажбите се забавят поради пропуски в инфраструктурата за зареждане и проблеми с веригата за доставки.

Разглеждайки общите данни при моделите за първите два месеца на 2025-та година, първото място вече се заема от Ford F-Series, който се придвижва с 4 позиции спрямо същия период на новата година и е лидер на световния пазар със 198 557 бройки (+91,1%, като тук са включени и Heavy Duty версиите). Toyota RAV4 се изкачва с 1 място и вече заема второ със 189 392 бройки (+20,6%), а предишният лидер Toyota Corolla се смъква на трета позиция със 171 279 (-4,6%), следвана от Honda CR-V със 134 453 (+8,8%).


Продажби


В подреждането следват Toyota Camry (4 места нагоре със 103,156 бройки или ръст от 17.7%, Kia Sportage (5 места надолу с 96,508 или ръст от 5.7%), Tesla Model Y (1 място надолу с 95,956 или спад от 41.8%), Hyundai Tucson (1 място надолу с 92,329 или спад от 4,5%), Toyota Hilux (1 място нагоре с 87,768 или ръст от 0.1%) и Toyota Yaris (2 места нагоре с 84,877 продадени нови коли или ръст от 6.1%).

Глобалната класация за първите два месеца на 2025-та на автомобилните производители, разглеждани като групировка, се води от Toyota Group с 1,822 милиона продадени нови автомобили (+15.5% в сравнение със същия период на 2024-та година). Японската групировка е увеличила продажбите си с 33.4% в Америка и с 12.2% в Азия.


Продажби


Второто място е за Volkswagen Group с 1,27 милиона бройки, или спад от 4.7% (намаление от 13,7% в Америка и с 8,6% в Азия), следвана от Hyundai-Kia с 1,13 милиона или ръст от 5.8% (ръст от 26.8% в Америка, но спад от 5.8% в Азия). Renault-Nissan се придвижва с едно място напред до 4-то с 924,477 бройки, като записва спад от 11%, благодарение най-вече на намалението от 29,6% в Америка. Челната петица се допълва от Stellantis с 924,339 бройки (1 място надолу, общ спад от 13%, ръст от 25,7% в Азия и намаление от 13,8% в Америка).

Останалите групировки в челната десетка са: Ford Group (2 места нагоре със 769,547 бройки, +22%, спад от 13.8% в Азия и ръст от 40.9% в Америка), Honda Motor (673,902 бройки, общ ръст от 4.2%, скок от 45% в Америка и спад от 20.9% в Азия), General Motors (2 места надолу с 625,455 бройки (-26%, спад от 33.9% в Америка, 12.5% в Азия и 31.6% в Европа), Geely Group (1 място нагоре с 578,368 бройки, ръст от 29.5%, увеличение от 37.1% в Азия, 17.3% в Америка и 3.7% в Европа) и Suzuki (едно място надолу с 570,158 нови регистрации, общ ръст от3% и спад основно в Европа от 16.4%).


Продажби


При марките се наблюдава интересно разместване, с изключение на първото място, което през първите два месеца на годината отново се заеме от Toyota с 1,57 продадени нови автомобила в света. Ръстът спрямо същия период на 2024-та е 12,5%, което осигурява на японския бранд 12% дял от световния пазар.

Ford се качи с две места и вече заема втора позиция със 742 442 продадени бройки и 5,6% дял от световния пазар (+22,9% ръст спрямо Януари-Февруари 2024). Volkswagen се смъкна на трета позиция със 740 144 бройки, постигайки пазарен дял от 5,6%, въпреки спада от 2,7% на годишна база.

Топ 10 се допълва от Honda (1 място надолу с 644 980 бройки, ръст от 2,2%, Hyundai (552 880 бройки, спад от 2,7%, Kia (1 място нагоре с 539 878 бройки, ръст от 16,4%), BYD (3 места нагоре с 434 049 бройки, ръст от 24,7%), Nissan (2 места надолу с 407 062 бройки, спад от -22,7%), Geely (7 места нагоре с 353 881 бройки, ръст от +56,7%) и Maruti (2 места нагоре с 342 735 бройки, ръст от 2,6%).

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    От 9 коментара 6 са на един uguoт. Болен мозък без работа.
  • #9
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    "Не е нужно да имаш особен интелект -ти нямаш никакъв,не нужно да имаш особени познание - ти нямаш никакви,за да кажеш,че нещо което дълго върви на горе,ке земе да пада на доле!Лаладжия" благодаря за поредните прозрения с които си се описал като си гледал в огледалото. Наистина не е нужен особен интелект за да видиш че Toyota буксува 10 години без развитие, на което човекът без познание казва вървене нагоре! Какво е постигнала Toyota за последните 10 години, освен четвърт трилион дългове?
  • #8
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Психопата обаче продължава да пита къде утре ще заредим 100% електромобили и че някога съм твърдял, че още днес могат да бъдат изградени зарядни станции за 4 милиона електромобила и ме пита аз защо карам Дизел и не съм построил зарядни за 4 милиона електромобила. Toyota ще го закъса , една две или три години след като се изравнят цените на електромобилите. Психопата обаче твърди чесъм казал че това ще почне тази година. Изброил съм СТЪПКИТЕ. КОГА ще стане и кога ще вали е божа работа.
  • #7
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Моите прогнози обикновено също са аргументирани чрез причинно следствени връзки и проследяване на тенденции, развитие на технологиите и времето за тяхното внедряване. Което пък време е съобразено с времето за създаване на вериги за доставки. Всяка стъпка от моята прогноза се движи в хронологичен ред, като прогнозирам 50% от автомобилите по пътищата в България да са електромобили най-рано, най-рано, повтарям трети път за да разбереш най-рано 2050
  • #6
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Аз посочих защо напълно аргументирано честно и ОБЕКТИВНО те наричам патологичен лъжец като ти показах лъжата. Ти ще се аргументираш ли за обръщението бунак?
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 седмица )
    Абе бунак,твоите прогнози са "или ще вали, или няма да вали" даже твоите са още по смешни,"до около 2030 сигурно може и да завали".Напълно естествено е фирма която десетилетия наред е първа или втора по продажби и продължава да има ръст всяка година,в един момент да има спад!Ако няма,тя ще стане монополист.Не е нужно да имаш особен интелект - ти нямаш никакъв,не нужно да имаш особени познание - ти нямаш никакви,за да кажеш,че нещо което дълго върви на горе,ке земе да пада на доле!Лаладжия
  • #4
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До първия от тролофермата. Статистически е доказано, че предишните две години е бил най-продаваният автомобил в света. Тази скоро започна и само можем да правим спекулации и прогнози дали ще е най-продавания и за 2025 за да станат три поредни години. Предвид намесата на Илон Мъск в политиката, е напълно невъзможно да се предвиди каквото и да било, но има някакъв теоретичен шанс.
  • #3
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Поредното доказателство че РУК е психопат и твърди точно обратното на което съм казвал с години и всички знаят - че до около 2030 продажбите и печалбите на Toyota ще растат, защото всички ще инвестират в електромобили а само Toyota ще продължи да продава автомобили с ДВГ и хибриди. Виж ако беше казал, че съм сбъркал и продажбите на Toyota не се повишават, а останалите всъщност спряха отказа си от ДВГ, нямаше да има какво да кажа, но сега напълно основателно мога да го нарека ПАТОЛОГИЧЕН ЛЪЖЕЦ!
  • #2
    21 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 седмица )
    Поредното пророчество на тротитрола разбито на прах. Тойота не само продължава да продава все повече, но увеличава продажбите си в Азия, където според неоценения бизнес експерт и топ анализатор, китайците вече доминират и копаят гроба на Тойота! Единственото което китайците изяждат в момента е тесла и то с много ориз и соев сос! Сега ще дойде и ще каже - "моята прогноза е за 2158 година - тогава ще си говорим!"
  • #1
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 1 седмица )
    Не е верно.Тесла У е най продавания автомобил вече трета година.Статистически е доказано.