Глобалната консултантска компания за проучване на автомобилния пазар Focus2Move публикува данните си за продажбите на нови коли в световен мащаб за първите два месеца на годината. При моделите има нов лидер, а водачът при групировките и марките не се е променил в сравнение със същия период на 2024-та година.
Докато традиционните дизелови и бензинови модели все още доминират в Топ 100, продажбите на нови електромобили непрекъснато се увеличава, тъй като индустрията се насочва към електрификация. Въпреки това, брандове като BYD и Tesla са изправени пред предизвикателства, като продажбите се забавят поради пропуски в инфраструктурата за зареждане и проблеми с веригата за доставки.
Разглеждайки общите данни при моделите за първите два месеца на 2025-та година, първото място вече се заема от Ford F-Series, който се придвижва с 4 позиции спрямо същия период на новата година и е лидер на световния пазар със 198 557 бройки (+91,1%, като тук са включени и Heavy Duty версиите). Toyota RAV4 се изкачва с 1 място и вече заема второ със 189 392 бройки (+20,6%), а предишният лидер Toyota Corolla се смъква на трета позиция със 171 279 (-4,6%), следвана от Honda CR-V със 134 453 (+8,8%).
В подреждането следват Toyota Camry (4 места нагоре със 103,156 бройки или ръст от 17.7%, Kia Sportage (5 места надолу с 96,508 или ръст от 5.7%), Tesla Model Y (1 място надолу с 95,956 или спад от 41.8%), Hyundai Tucson (1 място надолу с 92,329 или спад от 4,5%), Toyota Hilux (1 място нагоре с 87,768 или ръст от 0.1%) и Toyota Yaris (2 места нагоре с 84,877 продадени нови коли или ръст от 6.1%).
Глобалната класация за първите два месеца на 2025-та на автомобилните производители, разглеждани като групировка, се води от Toyota Group с 1,822 милиона продадени нови автомобили (+15.5% в сравнение със същия период на 2024-та година). Японската групировка е увеличила продажбите си с 33.4% в Америка и с 12.2% в Азия.
Второто място е за Volkswagen Group с 1,27 милиона бройки, или спад от 4.7% (намаление от 13,7% в Америка и с 8,6% в Азия), следвана от Hyundai-Kia с 1,13 милиона или ръст от 5.8% (ръст от 26.8% в Америка, но спад от 5.8% в Азия). Renault-Nissan се придвижва с едно място напред до 4-то с 924,477 бройки, като записва спад от 11%, благодарение най-вече на намалението от 29,6% в Америка. Челната петица се допълва от Stellantis с 924,339 бройки (1 място надолу, общ спад от 13%, ръст от 25,7% в Азия и намаление от 13,8% в Америка).
Останалите групировки в челната десетка са: Ford Group (2 места нагоре със 769,547 бройки, +22%, спад от 13.8% в Азия и ръст от 40.9% в Америка), Honda Motor (673,902 бройки, общ ръст от 4.2%, скок от 45% в Америка и спад от 20.9% в Азия), General Motors (2 места надолу с 625,455 бройки (-26%, спад от 33.9% в Америка, 12.5% в Азия и 31.6% в Европа), Geely Group (1 място нагоре с 578,368 бройки, ръст от 29.5%, увеличение от 37.1% в Азия, 17.3% в Америка и 3.7% в Европа) и Suzuki (едно място надолу с 570,158 нови регистрации, общ ръст от3% и спад основно в Европа от 16.4%).
При марките се наблюдава интересно разместване, с изключение на първото място, което през първите два месеца на годината отново се заеме от Toyota с 1,57 продадени нови автомобила в света. Ръстът спрямо същия период на 2024-та е 12,5%, което осигурява на японския бранд 12% дял от световния пазар.
Ford се качи с две места и вече заема втора позиция със 742 442 продадени бройки и 5,6% дял от световния пазар (+22,9% ръст спрямо Януари-Февруари 2024). Volkswagen се смъкна на трета позиция със 740 144 бройки, постигайки пазарен дял от 5,6%, въпреки спада от 2,7% на годишна база.
Топ 10 се допълва от Honda (1 място надолу с 644 980 бройки, ръст от 2,2%, Hyundai (552 880 бройки, спад от 2,7%, Kia (1 място нагоре с 539 878 бройки, ръст от 16,4%), BYD (3 места нагоре с 434 049 бройки, ръст от 24,7%), Nissan (2 места надолу с 407 062 бройки, спад от -22,7%), Geely (7 места нагоре с 353 881 бройки, ръст от +56,7%) и Maruti (2 места нагоре с 342 735 бройки, ръст от 2,6%).