Историята на Ford е пълна с готини спортни коли. Именуването им обаче... Няма общ знаменател и структура, както при Mercedes-AMG или Audi S/RS. Така например, към бързите модификации бяха добавяни индексите ST и RS.
Супер пикапът F-150 Raptor, Mustang Cobra, седанът Contour (Mondeo за САЩ) и американският "наточен" Focus идваха със съкращението SVT (Special Vehicle Team), което вече не се използва днес. Между другото, "раптори" сега се наричат "напомпаните" пикапи и всъдеходи. А в традицията на Ford има и автомобили с индекса XR. Именно за тази порода ще стане дума в галерията.
Спортните автомобили Ford XR (ГАЛЕРИЯ):
Ford Fiesta XR2
През 1984 г. Fiesta XR2 получава 5-степенна механична скоростна кутия и двигател с мощност 97 к.с. В края на десетилетието е пуснат XR2i с инжектор. Спортната версия просъществува до 1994 г. (по това време тя е част от хечбек гамата от трето поколение), но, както в случая с Escort, не се смята за предложение от най-висок клас. Върхът е Fiesta RS Turbo (133 к.с.) и нейният наследник RS1800 с атмосферен 1,8-литров двигател с почти същата мощност.
През 1984 г. Fiesta XR2 получава 5-степенна механична скоростна кутия и двигател с мощност 97 к.с. В края на десетилетието е пуснат XR2i с инжектор. Спортната версия просъществува до 1994 г. (по това време тя е част от хечбек гамата от трето поколение), но, както в случая с Escort, не се смята за предложение от най-висок клас. Върхът е Fiesta RS Turbo (133 к.с.) и нейният наследник RS1800 с атмосферен 1,8-литров двигател с почти същата мощност.


0