Историята на Ford е пълна с готини спортни коли. Именуването им обаче... Няма общ знаменател и структура, както при Mercedes-AMG или Audi S/RS. Така например, към бързите модификации бяха добавяни индексите ST и RS.
Супер пикапът F-150 Raptor, Mustang Cobra, седанът Contour (Mondeo за САЩ) и американският "наточен" Focus идваха със съкращението SVT (Special Vehicle Team), което вече не се използва днес. Между другото, "раптори" сега се наричат "напомпаните" пикапи и всъдеходи. А в традицията на Ford има и автомобили с индекса XR. Именно за тази порода ще стане дума в галерията.
Спортните автомобили Ford XR (ГАЛЕРИЯ):
Ford Escort XR3
Първият XR3 от 1980 година е оборудван с карбураторен 1,8-литров с осем клапана (96 к.с.), спортно окачване и редица външни разлики от обикновения Escort. Инжекционният XR3i, който го сменя, е по-мощен с 9 к.с. По това време той трябва да се състезава не само с "наточени" хечбеци от други компании, но и с лимитирания Escort RS1600i със 116 к.с. Ето още един факт, който ще ви помогне да разберете напълно мястото на XR в заводската "хранителна верига": хомологираният Escort RS Turbo с мощност 132 к.с. дебютира през октомври 1984 г.
Първият XR3 от 1980 година е оборудван с карбураторен 1,8-литров с осем клапана (96 к.с.), спортно окачване и редица външни разлики от обикновения Escort. Инжекционният XR3i, който го сменя, е по-мощен с 9 к.с. По това време той трябва да се състезава не само с "наточени" хечбеци от други компании, но и с лимитирания Escort RS1600i със 116 к.с. Ето още един факт, който ще ви помогне да разберете напълно мястото на XR в заводската "хранителна верига": хомологираният Escort RS Turbo с мощност 132 к.с. дебютира през октомври 1984 г.


0