IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В отговор на Тръмп - Европа маха митата на китайските EV

Тарифите ще бъдат заменени от задължителна минимална цена на електромобилите

Въвеждането на допълнителни мита от администрацията на президента Доналд Тръмп постави производителите в много тежка ситуация. В опит да излязат от нея властите в ЕС започват да търсят различни варианти, като един от тях е нормализиране на търговските отношения с Китай в сферата на автомобилите.


BYD


Както е известно, ЕС въведе допълнителни мита за китайските електромобили. Според германските медии Handelsblatt и RNE, които се позовават на от говорители на ЕК, преговорите между Европа и Китай вече са започнали. Целта е да се премахнат тези тарифи и вместо това да се наложат минимални цени за китайските електрически автомобили.

По време на първия разговор между комисаря по търговията на ЕС Марош Шефчович и китайския министър на търговията Уан Вентао е постигнато принципно съгласие по въпроса, засега споразумение няма. Европа настоява промяната да бъде направена, само ако бъде постигнато споразумение, което гарантира, че минималните цени са толкова ефективни, колкото сегашните тарифи. Както е известно, при някои китайски компании митата достигнаха 35,3%, които се добавят към вече съществуващите 10 процента.

Това няма да е първият път, когато се налагат минимални цени, но досега те не са били прилагани за толкова сложни продукти като превозните средства. А на практика това означава, че Китай ще бъде бенефициент, европейските потребители ще платят разликата. В случая производителите от азиатската държава няма да плащат допълнителните тарифи и ще имат по-висок марж на печалба за всеки електромобил, който продават на Стария континент.



 

0 от 500
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Car guy ( преди 4 седмици )
    И ся кво? Прехвърляме финансовата тежест от китайските компании на европейския данъкоплатец. Даваме си пазара доброволно, но какво пък... още преди десетилетия западняка си даде технологиите и труда на китаеца. Защо китайската компания да не е по-важна за европейския политик повече, отколкото европейския гражданин. Ето това са политиците, които избираме (по-точно сами си се назначават). Предатели и Юди.
  • #3
    16 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Що за наглост: дали ще е мито или минимална цена, или акциз, или дрън-дрън, все е "бахур" за джоба ми. Нали уж сме пазарни икономики - борЕте се с пазарни методи с китайчетата. "Ама те са субсидирани от партията" -> ами хайде и вие тогава субсидирайте, де: давайте по 10 000 евро на кола на всеки производител и го накарайте да я приспадне от цената за крайния клиент. Само, че нямате откъде: Европа е място на мързеливи, оядени, стари хора, които не искат и не могат (вече) да създават капитал...
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Германия, ако не напусне сега ЕС, няма кога да е
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Боже, каква глупост. Европейските производители нямат шанс на китайския пазар. За сметка на това така китайците ще превземат и европейския пазар.