IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов удар за Stellantis - спря производство на китайските си коли в Полша

Властите в Пекин наредиха на всички производители да прекратят инвестициите в страни от ЕС, подкрепящи митата

В опитите си да избегне изоставане в глобалния преход към електрификация, Stellantis инвестира 1,6 милиарда долара в Leapmotor през 2023, придобивайки 21% дял в китайския производител на електромобили. Сделката дава на Stellantis правото да продава автомобили Leapmotor в цяла Европа, но въпреки това партньорството вече срещна първата си значителна пречка.


Leapmotor


Завод на Stellantis в Тихи (Полша), произвежда малкия електрически автомобил T03 за европейския пазар, но това е прекратено на 30 март. От концерна не посочиха причините, но според неофициална информация няма планове за възобновяване на производството на T03 в Европа.

Това е нов удар за Stellantis, тъй като едва през ноември миналата година концернът се отказа от плановете си за производство на втори Leapmotor EV в същия полски завод. В същото време колите на Leapmotor, доставяни от Китай, все още са изправени пред 21% мита в ЕС. И съвсем ясно вижда връзката между това решение и отговора на Пекин на търговските политики на ЕС.

Още през октомври китайското правителство каза на своите автомобилни производители да спрат големите чуждестранни инвестиции в страни, които подкрепят новите мита на ЕС върху китайските електромобили. Полша беше сред десетте страни, които гласуваха в подкрепа на тези мита. Други 12 членки на ЕС се въздържаха, а пет, включително Германия, гласуваха против.

Въпреки спряното производство, Stellantis настоява, че не се отказва от инвестицията си в Leapmotor. Чрез съвместното си предприятие с китайската компания, Stellantis притежава контролен дял от 51%, което ѝ дава изключителни права за производство, продажба и износ на електромобили Leapmotor извън границите на Китай.

"Компанията остава изцяло ангажирана с производството на на автомобили Leapmotor в Европа, като в момента се оценяват различни производствени възможности", каза Stellantis в скорошно изявление.

Една от тези опции най-вероятно е Испания. Според германското издание Handelsblatt решението на Иберийската държава да се въздържи от гласуването на митата в ЕС може да я направи по-политически жизнеспособно място за бъдещо производство. Изданието съобщава, че той може да се превърне в новия производствен дом на предстоящия електрически кросоувър B10 на Leapmotor.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Партията нарежда, компанията изпълнява. Затова избягвам всякакъв китайски софтуер. В случай, че китайското правителство пожелае (например ако стане конфликт за Тайван), може да нареди да бъдат бекдорнати всички устройства с китайски софтуер.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 2,за да направиш евтинакола,трябва да имаш някой фактори,които в западналата част на Джей вропа та отсъстват тотално. Евтини суровини,евтина работна ръка и високи технологии. Всички тези неща отсъстват и за това евтина кола няма.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 1 на Китай не му дреме за запдналия евро джейски пазар,но виж на евро дупе давците им дреме много,защото губят много пазари на изток и им остава само джей вро педейския,който е недостатъчен за печалба на талигите ска пани дето ги правят на баснословни цени. Китайците ще си продават колите на източните и на собствения си пазар и това им е напълно достатъчно,защото там в региона живее голяма част от населението на света.
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Stelantis да се вземат в ръце и да пуснат една наистина евтина народна кола. След като и дачия напомпи цените в нишата на бюджетните коли е празно.
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Малий, а какво късане на ризи и реване като вдовици за ...й беше като се обявяваха новините за този завод. То не беше оплакване що не е в България, що ще правят европейските производители като дойдат китайците, то не беше чудо. А сега, пръъътц, и дори мишка не можа да роди тази планина. Обаче чакайте само да видите какво ще стане БУД като отворят 2, 3, 16 завода в Европа и Турция. Друга кола няма да може да се продаде тук. Нали така, Митична електротеотинетке? Първо Тесла беше върхът, сега Китай