При някои марки шестцилиндровите турбодвигатели смениха V8 с атмосферно пълнене. Те се оказаха по-леки, по-мощни и по-икономични. В някои случаи обаче това излезе за сметка на надеждността. Представяме ви пет бензинови турбо "шестака", кото могат да причинят сериозни и най-вече доста скъпи проблеми.
Пет популярни, но и проблемни турбо „шестака" (ГАЛЕРИЯ):
Години на производство: 2000-2006
На кои модели се монтира: Audi A6, A6 allroad
Основни проблеми: газоразпределителен механизъм, турбини, охладителна система, течове
Двигателят 2.7 BiTurbo, известен предимно от офроуд комбито Audi A6 Allroad, първоначално се счита за успешен. Оборудван с две турбини, V6 развива 250 к.с. и 350 Нм. С течение на времето обаче се оказа, че има какво да се желае по отношение на надеждността му, особено ако не се грижите за него. При идеални условия ресурсът му достига 250 000 км, но това е рядкост.
Един от основните проблеми е газоразпределителният механизъм с ремък и две вериги. Ако едната верига се скъса или се плъзне на една от главите на цилиндъра, двигателят не спира, тъй като втората продължава да работи. Това може да доведе до огънати клапани и повредени бутала. По-добре е да сменяте ангренажния ремък на всеки 60 000 км, иначе проблемите не могат да бъдат избегнати.


0