IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои са автомобилните производители с най-голяма доходност?

Ferrari очаквано е лидер, но третото място определено изненадва

Резултатите от световните продажби на автомобили през 2024 показват, че в индустрията настъпват много сериозни промени. Ясно е, че има разлики в производството и продажбите от САЩ и Европа към Китай, където вече предпочитат предимно местни модели.


графика, марж на печалба, най-печелившите компании


Какво показват финансовите резултати?

Миналата година световната автомобилна индустрия е продала около 73 милиона единици, генерирайки общи приходи от 2,38 трилиона евро. Средно това означава приходи от 32 548 евро за всяка продадена или доставена кола. Според официалните финансови отчети на 30-те анализирани компании общите приходи (основно парите, които производителите получават от продажбата на своите автомобили) са се увеличили с 2,4%.
    

КОМПАНИИТЕ С НАЙ-НИСЪК МАРЖ

10. Geely - 5,58%
9. Mitsubishi - 4,99%
8. Li Auto - 4,86%
7. Renault - 4,58%
6. Mazda - 4,01%
5. Ford  - 2,82%
4. Tata Group - 2,40%
3. Stellantis - 2,35%
2. Nissan - 1,22%
1. Great Wall - 0,87%

Това е забележителен ръст, като се има предвид, че тези компании като цяло са продали почти 50 000 бройки по-малко от предходната година. С други думи, увеличението на приходите може да се обясни с колебанията във валутните курсове и по-високите цени на автомобилите.

Ferrari продължава да е печатница за пари

За пореден път Ferrari доминира в класацията за рентабилност с впечатляващи резултати. През 2024 италианската компания има печалба 1,88 милиарда евро при общи приходи от 6,68 милиарда евро. Това означава, че малко над 28% от стойността на всеки автомобил се е превърнала в оперативна печалба. С други думи, Ferrari печели средно 136 671 евро за всеки автомобил, доставен през 2024.

Резултатът е още по-впечатляващ в сравнение с предходната година. През 2023 Ferrari спечели 117 927 евро на автомобил, което означава, че междувременно марката е успяла да увеличи маржа си с 16%. Лансирането на Purosangue увеличи печалбите в година, когато световната индустрия беше изправена пред големи предизвикателства.


Ferrari Purosangue


Suzuki е третият най-печеливш производител

Въпреки това, в реалния свят, където хората карат нормални автомобили, най-доброто представяне е това на Suzuki. Оперативният марж (тоест печалбата след приспадане на оперативните разходи) на японците се е увеличил от 8,5% през 2023 на 10,3%. Въпреки че изглежда като малка сума, това е най-голямото увеличение сред 30-те анализирани компании.

Така японският производител е третият най-печеливш в света след Ferrari и Porsche. И е друг пример за това как производител на автомобили може да бъде успешен, дори без да продава луксозни модели.


Suzuki Jimny Nomade


Stellantis е най-големият губещ

Тъй като записва спад на продажбите, Stellantis също регистрира голяма загуба на рентабилност. Маржът на концерна спадна от 11,8% през 2023 до 2,35% миналата година, което го прави най-лошият по отношение на промяната на маржа сред 30-те анализирани автомобилни производители. През 2024 този Stellantis e спечелил по 656 евро на доставен автомобил, което е с 82% по-малко в сравнение с резултатите от 2023.

Концерни като Porsche, BMW Group, Mercedes-Benz и Nissan също отчетоха големи спадове в оперативния марж.

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Според Слабоумния и посестримите й, само китайците печелят тия дни. Той откъде да знае, че преди 40 години и СССР беше много могъщ и печеливш. Докато изведнъж вече не беше могъщ и печеливш.
  • #5
    9 rate up comment 13 rate down comment
    РУК ( преди 1 седмица )
    Айде пак! Многознайната латерна от една цветна графика направи пълна дисекция на структурата, разходите и печалбата на 10 производителя и излезе с тежка присъда! Точно Ферари, Порше и производителите на спортни автомобили като цяло влагат най-много в нови технологии,разработки и изследвания!Разбира се,те не са умствено и ментално ограничени като теб под нови технологии да разбират само ел. двигател и батерия.Нещо как до вчера хвалеше тесла колко много печалба правили от една кола да кажеш?
  • #4
    17 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 седмица )
    Но в твоя случай е "бос до работа"
  • #3
    4 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    най безмисленната покупка е на автомобил само разходи по подръжка данъци пътни такси застраховки горива загуба на време по сервизи по добре всеки ден бос до плажа отколкото с лимузина на работа
  • #2
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 1. Не е само това. По това можеш да видиш кой РЕинвестира в иновации и кой се е вкопчил в печалбата на всяка цена и спестява пари от развойна дейност. Когато влагаш средства в разработка на нови технологии и автомобили, както и в увеличаването на вертикалната интеграция, печалбите са по-малки, но имаш развитие и увеличаване на производството. Когато стоиш на едно място технологично и друг разработва автомобилите ти, няма увеличение на производството, клиентите чакат с месеци, но ти печелиш!
  • #1
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Класацията може да се озаглави и така: Кои марки цакат клиентите си най-много? Или: Кои марки предоставят най-малко за парите ви? Човек като погледне на данните по този начин лесно разбира защо японските са такива ккееннефи.