IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрически Hyundai постави рекорд - 665 255 км за три години

Производителят е заменил батерията на Ioniq 5 чак на 580 000 км

Електрически Hyundai Ioniq 5 постави впечатляващ рекорд за пробег от 666 255 км за малко повече от три години експлоатация. Това е едно от най-високите регистрирани постижения за сериен електрически автомобил в света. И което е още по-интересно - производителят сменя батерията на колата след 580 000 км въпреки стандартното ограничение на гаранцията.


Hyundai рекорд


Самият автомобил е собственост на жител на Южна Корея. Той изминава средно около 550 км на ден, което доближава общия пробег до еквивалента на пътуване до Луната и обратно. Според груби оценки средният месечен пробег е повече от 16 000 км.

Интересното е, че първата батерия на електромобила издържа 580 000 км и едва след това е заменена с нова - напълно безплатно. Докато гаранцията на батерията на Hyundai е ограничена до 8-10 години или 160 000 км на повечето пазари, производителят вероятно е направил изключение в този случай.


Hyundai рекорд


Точната версия на този Ioniq 5 не се съобщава, но всички модели имат батерия с капацитет 58 или 77,4 kWh, способна да осигури до 480 км пробег в реални условия (WLTP). Благодарение на 800-волтовата си архитектура, корейското EV поддържа ултрабързо зареждане - до 80% за 18 минути на мощни зарядни устройства с постоянен ток.

Този случай демонстрира не само издръжливостта на електрическото превозно средство, но и потенциала на технологиите на Hyundai в областта на дългосрочното натоварване. Собственикът се оказа пътуващ търговец и така, на практика, колата прекарва повече време в движение, отколкото да стои на едно място.


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    5,6 , математика, я кажи един ТИР за колко време се разтоварва? Това , че собственика на Хюндая е "търговски пътник" не означава, че в колата е имало товар, нали? У нас "търговския представител", като обикаля по обекти да събира заявки , да не би да носи товар и да разтоварва на всеки обект? Някоя рекламна брошура с новите цени или сувенирче за редовен клиент - това е "товара":))
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 седмица )
    И както вече добре си знаеме и осъзнаваме факта, че HYUNДАЙ и близките им сродни модели просто си немат стигане особено в технологично отн-ие, както и във връзка с гарантираната трайна надежност на машините на корейския гранд-автопроизводител; или казано накратко им носи огромно търсене и признанието на милионите доволни и абсолютно ХЕПИ потребители и водачи на тези прекрасни коли!
  • #7
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 4. Аз пък допускам точно това - евтино бавно зареждане през нощта, за да тръгне със заредена батерия. Тези 480 "реални" километра написани В статията всъщност са доста далеч от реалността. По-скоро са около 400 с магистрална скорост, което означава че за 550 км е необходимо да зареди още 25% от капацитета на батерията. Тоест би се изгубил 10-15 минути на ден за зареждане примерно докато обядва, но няма логика да зарежда на скъпият ток повече отколкото му е необходимо да се прибере.
  • #6
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    От статията "Той изминава средно около 550 км на ден...способна да осигури до 480 км пробег в реални условия...поддържа ултрабързо зареждане - до 80% за 18 минути" хайде господин антиматематик, да видим според тебе КОЛКО ЧАСА отнема изминаването на 550 км с включени 15 минути зареждане? Колко стока може да натовари в този автомобил и за колко време се товари и разтоварва тя? Онзи ден видях една Тесла, която беше натоварена с протеинови барчета. Ако разнася в радиус 250 км по колко ще върти
  • #5
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    "Тинтири_минитири ( преди 19 минути )хахаха Един тираджия зорлем минава 11000 км месечно, а работата им е да правят плътно 8-9 часа зад волана. Този, казват търговски пътник, е успявал да зарежда, да се среща с клиенти и да върти 50% повече от тираджията... Е щом го вярвате, не е чудно, че цивилизацията ни запада :)" А после се сърдите, Когато Ви нарекат АНТИМАТЕМАТИЦИ.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Прилично при положение, че явно не е пазено защото не вярвам с толкова пробег за малко време да е зареждано главно бавно и до 80% както е препоръчително
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 седмица )
    хахаха Един тираджия зорлем минава 11000 км месечно, а работата им е да правят плътно 8-9 часа зад волана. Този, казват търговски пътник, е успявал да зарежда, да се среща с клиенти и да върти 50% повече от тираджията... Е щом го вярвате, не е чудно, че цивилизацията ни запада :)
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 седмица )
    Е то сигурно затова теслите на много км са с по няколко сменени батерии.
  • #1
    4 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    580 000 с една батерия, при положение, че Ionic е известен с това, че не регулира температурата на отделните клетки толкова равномерно, колкото Тесла, а това неминуемо води до по-висока деградация и преждевременна смърт. Високата скорост на зареждане също означава по-бърза деградация. Затова и Теслите издържат по 700 000 и нагоре, и то NMC(A) батериите. LFP са по 1,5 млн без проблем.