IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрически Hyundai постави рекорд - 665 255 км за три години

Производителят е заменил батерията на Ioniq 5 чак на 580 000 км

Електрически Hyundai Ioniq 5 постави впечатляващ рекорд за пробег от 666 255 км за малко повече от три години експлоатация. Това е едно от най-високите регистрирани постижения за сериен електрически автомобил в света. И което е още по-интересно - производителят сменя батерията на колата след 580 000 км въпреки стандартното ограничение на гаранцията.


Hyundai рекорд


Самият автомобил е собственост на жител на Южна Корея. Той изминава средно около 550 км на ден, което доближава общия пробег до еквивалента на пътуване до Луната и обратно. Според груби оценки средният месечен пробег е повече от 16 000 км.

Интересното е, че първата батерия на електромобила издържа 580 000 км и едва след това е заменена с нова - напълно безплатно. Докато гаранцията на батерията на Hyundai е ограничена до 8-10 години или 160 000 км на повечето пазари, производителят вероятно е направил изключение в този случай.


Hyundai рекорд


Точната версия на този Ioniq 5 не се съобщава, но всички модели имат батерия с капацитет 58 или 77,4 kWh, способна да осигури до 480 км пробег в реални условия (WLTP). Благодарение на 800-волтовата си архитектура, корейското EV поддържа ултрабързо зареждане - до 80% за 18 минути на мощни зарядни устройства с постоянен ток.

Този случай демонстрира не само издръжливостта на електрическото превозно средство, но и потенциала на технологиите на Hyundai в областта на дългосрочното натоварване. Собственикът се оказа пътуващ търговец и така, на практика, колата прекарва повече време в движение, отколкото да стои на едно място.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 дни )
    NB: След година само, HyunДАЙ ще монтира по 1 голям телевизор в колите си като инфо-развлекателната система носи името Pleos Connect /инфо-тейтмънт!/ и ще започне да се разгръща в гамата на моделите им от втората половина на 2026 год. Фирмата изгражда софтуер от следващо поколение на Android Automotive OS, който ще включва разделен изглед, функции с няколко прозореца и потребителски интерфейс, подобен на смартфон. Той също така ще има вграден AI асистент, наречен Gleo AI...
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 дни )
    Обърнете сериозно внимание в/у 1 много съществено важен ФАКТ, който е цитиран тук: Интересното е, че първата батерия на електромобила издържа 580 000 км и едва след това е заменена с нова - НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО /!/. Докато гаранцията на батерията на Hyundai е ограничена до 7-9 години или 160 000 км на повечето пазари, производителят вероятно ОПРЕДЕЛЕНО е направил изключение в този случай. HYUNДАЙ-MG over ALL!
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Издиша от някъде тая работа , в 21-ви век да обикаля из цяла кореа с автомобил за да убеждава хората в неговия продукт ми е много невероятно.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    2loop ( преди 4 дни )
    Стана
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 дни )
    Защо не ти вярвам? Ако вземем предвид твоите данни, то със зареденото вкъщи изминаваш 300 км. 80% заредени за 18 минути са още 240 километра, което е точно дневният пробег. Нека ги сложим 2 спирания по 15 минути. Общо 30 минути зареждане и 4,5 часа шофиране за 550км на ден. Защо ВЯРВАШ, че е невъзможно?
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 дни )
    До Гошо. Наистина ли притежаваш този автомобил и ВЯРВАШ, че с него е невъзможно да се изминават 550 км на ден? Ти за колко дни стигаш до морето? НЕ ТИ ВЯРВАМ!
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 дни )
    Вярваш ли на тинтири, че за 9 часа шофиране един ТИР изминава 366 км на ден? ВЯРВАШ ЛИ МУ? Само антиматематик от тролфермата може да ПОВЯРВА. Човек завършил поне втори клас не може да се върже на такава ... Ти си избери думата. Според тинтири, един ТИР изминава 1 000 км за 3 денонощия от които 27 часа са шофиране. Как си с математиката?
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 дни )
    До 9. Няма нужда да си професор по математика. Напълно достатъчно е, да попиташ първото дете, което е завършило поне втори клас, за да ти отговори дали 550 км на ден за този hyundai са повече или по-малко от 9 часа шофиране с 90 километра в час. Дали тинтири е прав, че е изминавал 50% повече отколкото ТИР на ден?
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 4 дни )
    Притежавам точно такава и въпреки, че е с по-голямата батерия и е на една година, реалният обхват на магистрала при ~120 км скорост не е повече от 330-350 км. Зимата пада и под триста километра. За толкова малко време няма как да е навъртял тези километри и да е зареждал на AC станции само. Голям процент от зарежданията са били на DC (бързи) станции.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    5,6 , математика, я кажи един ТИР за колко време се разтоварва? Това , че собственика на Хюндая е "търговски пътник" не означава, че в колата е имало товар, нали? У нас "търговския представител", като обикаля по обекти да събира заявки , да не би да носи товар и да разтоварва на всеки обект? Някоя рекламна брошура с новите цени или сувенирче за редовен клиент - това е "товара":))