IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

10 коли, които спечелиха от срива на Tesla в Европа

VW отбеляза ръст от над 800 процента при един модел, BMW увеличава своя дял

Tesla не се разклати сериозно през 2024 година от ръста на конкурента BYD, който достигна над 100 милиарда долара оборот. Просто китайците имат огромното производство на plug-in хибридни превозни средства, наред с това на електрическите. Последните бяха дълги години феодално владение на Илон Мъск.

 
Мъск


Политическите и медийни изяви на южноафриканския милиардер обаче настроиха общественото мнение срещу него. И това се отрази върху продажбите на Tesla. Също натежава и бедната гама на американската марка, ограничена до две коли. 

В Европа ситуацията за Мъск е критична. Според данни, предоставени от ACEA,  от началото на годината Tesla е загубила 49% от продажбите си, намалявайки от 37 311 единици, регистрирани през същия период на 2024 година, до 19 046. Още по-задълбоченият анализ прави разрез на срутването ясен. Model Y беше четвъртият най-продаван автомобил през 2024 година и дори първи като цяло през 2023-а. През първите два месеца на тази година той заеме тридесет и четвърта позиция на европейския пазар, който обхваща ЕС, Обединеното кралство и Норвегия. 


Tesla Model Y


Model Y засега остава най-успешният електрически автомобил в абсолютно изражение, но преднината му вече е много малка. Той има общо 14 773 доставени бройки, губейки 53,1% спрямо първите два месеца на 2024 година. За същия период Tesla Model 3 е загубила 26%, до 10 785 продажби. Толкова надолу, че в класацията за електрически автомобили е едва шести въпреки изключително агресивната ценова политика.

Model Y и Model 3 очевидно вече оставят достатъчно място за растеж на конкуренцията, като някои модели очевидно се възползваха от това. Ето кои спечелиха пазарен дял с впечатляваща скорост.


10 модела, които спечелиха от срива на Tesla в Европа (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Я пак, господин антиматематик? Ако Тесла през 2014 е продала 33 000 автомобила, колко автомобила трябва да произведе през 2025 при 50% ръст в геометрична прогресия? И пак си объркал математиката с политиката. Тесла губи пазарен дял заради политиката, а ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ продължават да изяждат пазарния дял на ДВГ според математиката за която говорех и продължавам да говоря. А според пазарните принципи, света преминава към най-евтината енергия , която в случая е електричеството ЗАСЕГА!
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако разчиташ на предсказанията на Тротитротката,все да заложиш на числото 41 в 5 от35.
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тесла ще фалира, имат нов модел и вместо да си утроят продажбите те потъват.А който кара Тесла тук без представителство и гаранция е истински загубеняк.
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До Гост ( преди 1 седмица )
    Ръстът на продажбите на електрически коли за януари и февруари е 28,4 %. Делът в общите продажби вече е 15,2 спрямо 11,5 преди година. На мен ми звучи точно като изяждане от дела на ДВГ, а не като канибализъм.
  • #6
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Теслю адреналинката електричка предсказваше че Тесла ще яде от дяла на автомобилите с ДВГ.Виждаме канибализация между производителите на електрокари. Тесла надолу с 49%,по Екселските таблици ще ще ще очакваме 4,8 милиона Тесли.
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До Q. Въобще няма да се учудя мъдрите европейци да започнат да дават субсидии за автомобили с ДВГ и да започнат да налагат допълнителни данъци за електромобили и тяхното зареждане, за да "спасят милиони работни места в Европа" . Сякаш за изграждането на зарядна инфраструктура, вериги за доставки на материали за производство на батерии, производство на самите батерии, електромобили и сервизирането им, няма да има нужда от още повече милиони работни места!
  • #4
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Статията в резюме, продажбите на Тесла модел У са се СРУТИЛИ , затова Тесла вече е само на първо място по най-много продажби. Каква драма дами и господа! Напомня ми онази статия, как омразните и некадърни американци били изпаднали на предпоследно място на състезанието, а смелите , добре тренирани съветски герои взе ли почетното второ място! Само където забравили да споменат В статията, че в състезанието участвали само два отбора!
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Q ( преди 1 седмица )
    Поредната анти Tesla статийка. В която се казва че Тесла е номер едно ама и другите почват да се осеферват. Предричаният погром за EV някак си не се състоя. Погрома е за ДВГ пърдаците от Европа загубили втория по големина пазар в света.
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз имам Тесла, но се радвам, че електрическите коли значително увеличават продажбите си. Тук пророците предричат някакъв невероятен срив, но гората продължава да се разлиства.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Има пари народът, туй 50 000евро за нищо ги нямат.