IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla и Porsche Taycan се обезценяват най-много

Изследване на iSeeCars показва колко са поевтинели колите втора употреба

Потребителите, които са се ориентирали към пазара на употребявани автомобили, вероятно ще бъдат зарадвани от факта, че средната цена на кола втора ръка намалява. Поне ще се отнася за пазара в САЩ, сочи проучване на компанията iSeeCars.


употребявани автомобили


Данните показват, че в момента средната цена на употребявано превозно средство на възраст от 1 до 5 години е 31 257 долара. Това е с 239 долара по-малко от преди година, което се равнява на скромен спад от 0,8%. Този показател обаче се различава, при това сериозно, в зависимост от задвижването.

Спадът е най-голям при употребяваните EV, където цената се е сринала с 15,1% спрямо предходната година. Това означава, че средният електромобил на възраст от 1 до 5 години струва 32 198. Това е с 5709 долара по-малко от миналата година и е малко повече от средната цена от 31 281 долара за модел, задвижван бензин.


Tesla


При марките големият губещ е Tesla, тъй като средната цена на употребявано превозно средство спадна до 31 733 долара (-5013 долара или 13,6%). Maserati отчете по-голям спад на цената – 5208 долара, но това е само с 10,6% по-малко от преди година. Chrysler заема трета позиция с 2058 долара или 7,6% в сравнение с миналата година.

Топ 10 на марките с най-голям спад на цените:


спад на цените


iSeeCars обяснява резултата на Tesla с различни фактори, включително спад на цените на новите превозни средства, остаряла продуктова гама и забавяне на търсенето на нови и използвани електромобили. Също така си струва да се спомене, че политическата трансформация на Илон Мъск изглежда е отчуждила някои клиенти и е поставила собствениците на прицела, ограничавайки привлекателността на Tesla.

Като се има предвид това, „цените на употребяваните автомобили до голяма степен са се стабилизирали“, посочват експертите. Това включва до известна степен електромобилите, тъй като „цените на употребяваните EV са намалявали с около 30% всеки месец през първата половина на 2024, но през последните шест месеца спадат между 15% и 20%“.

Това далеч не е добре, но нещата се подобряват. За сравнение, цените на употребяваните бензинови и хибридни автомобили са спаднали само с 0,5% спрямо предходната година. Това се равнява на едва 160 долара.


употребявани автомобили


За съжаление, бъдещето изглежда мрачно, посочват авторите на изследването. Засега няма индикации, че цените ще паднат от сегашните си нива през 2025, а заради задаващите се тарифи както новите, така и на употребяваните автомобили може потенциално да поскъпнат.

Що се отнася до отделните модели, там най-сериозно страдат превозни средства от по-високи класове. BMW 5-Series Hybrid, Porsche Taycan и Tesla Model S отбелязват най-голям спад в цените. Taycan, по-специално, е надолу със зашеметяващите 26,5% (26 626 долара) спрямо преди година. Разбира се, цената му на старо си остава сериозна - 73 976 долара.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 6 дни )
    Статистиката казва, че 30% от 3-4 годишни Тесли не могат да минат обикновен технически преглед! Еми, нормално е тези балони да се обезценяват.
  • #8
    0 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ни виждам обективна причина един автомобил да губи от цената си и най вече причина да го продадеш на загуба
  • #7
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Гнуст, фалшивите новини нищо не сриват, освен доверието в журналистиката.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 седмица )
    Айде на Plaid-овете и Taycan-ите без пари :))))
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тамън и аз щях да питам поради що се срами да се зове Антитрол. Ама ние знаем, че цените и да се качват и да паднат, все е добре за Тесла... Или сега е добре за китайците? Оф, твърде е сложно за АНТИМАТЕМАТИЧЕСКАТА ми ВЯРА.
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Забелязвате ли как опорките на Теслю се сриват една по една? След Митбъстър и антитрол сега се подвизава анонимен.
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Е-колите може и да се сринат още, всеки гледа да разкара тази лоша инвестиция. Който си купи, трябва да знае, че е негова до гроб. Вторитечн пазар за такива коли практически няма. А ДВГ си държи цената, защото има търсене
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Няма лошо да си купиш хубава кола евтино. Има много надути гайди с много пари и нереални очаквания от електрическа кола.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хлъц! По-безсмислена статистика трудно може да се направи. През последните години излизат все повече модели електромобили на все по-достъпни цени. ЕСТЕСТВЕНО, че средната цена ще пада след 1 година - когато цена нова е по-ниска, и цената ан старо ще е. При ДВГ няма развитие от 50 години, затова и почти няма промяна в средната цена.