IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

10 коли, които спечелиха от срива на Tesla в Европа

VW отбеляза ръст от над 800 процента при един модел, BMW увеличава своя дял

Tesla не се разклати сериозно през 2024 година от ръста на конкурента BYD, който достигна над 100 милиарда долара оборот. Просто китайците имат огромното производство на plug-in хибридни превозни средства, наред с това на електрическите. Последните бяха дълги години феодално владение на Илон Мъск.

 
Мъск


Политическите и медийни изяви на южноафриканския милиардер обаче настроиха общественото мнение срещу него. И това се отрази върху продажбите на Tesla. Също натежава и бедната гама на американската марка, ограничена до две коли. 

В Европа ситуацията за Мъск е критична. Според данни, предоставени от ACEA,  от началото на годината Tesla е загубила 49% от продажбите си, намалявайки от 37 311 единици, регистрирани през същия период на 2024 година, до 19 046. Още по-задълбоченият анализ прави разрез на срутването ясен. Model Y беше четвъртият най-продаван автомобил през 2024 година и дори първи като цяло през 2023-а. През първите два месеца на тази година той заеме тридесет и четвърта позиция на европейския пазар, който обхваща ЕС, Обединеното кралство и Норвегия. 


Tesla Model Y


Model Y засега остава най-успешният електрически автомобил в абсолютно изражение, но преднината му вече е много малка. Той има общо 14 773 доставени бройки, губейки 53,1% спрямо първите два месеца на 2024 година. За същия период Tesla Model 3 е загубила 26%, до 10 785 продажби. Толкова надолу, че в класацията за електрически автомобили е едва шести въпреки изключително агресивната ценова политика.

Model Y и Model 3 очевидно вече оставят достатъчно място за растеж на конкуренцията, като някои модели очевидно се възползваха от това. Ето кои спечелиха пазарен дял с впечатляваща скорост.


10 модела, които спечелиха от срива на Tesla в Европа (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    За скараните с времето , технически утре е в бъдещето, но за функционално неграмотните уточнявам че не я питам за утре и затова няма нужда да ме питат ако утре 4 милиона електромобила трябва да бъдат заредени едновременно, могат ли до утре да бъдат изградени 4 милиона зарядни станции и 3000 атомни централи за да ги захранят?
  • #19
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Както винаги вадите думи от контекста и се заяждате за запетайки, за да избегнете истинските въпроси ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ЛИ СА БЪДЕЩЕТО НА АВТОМОБИЛНАТА ПРОМИШЛЕНОСТ ИЛИ ДА?
  • #18
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Вярно ли е че в момента е 66 градуса по Целзий във вашия град? Точно толкова са верни и таблицата във въпроса, през коя година ще спре 50% годишен ръст на продажбите на Тесла. Защото един виден преподавател на антиелектриците професор Радев, обясняваше че по тази геометрична прогресия ще дойде време, когато Тесла ще трябва строи по 100 завода ГОДИШНО , а това било невъзможно. Моя отговор беше, че не е невъзможно да бъдат построени заводите, А да бъде ПРОДАДЕНА продукцията им.
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 1 седмица )
    Не мога да повярвам! Тротинети си призна,че една от таблиците е грешна.Ами останалите таблици дали са верни,Тротинети?
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 1 седмица )
    Георги Димитров е твърдял същото за комунизъмъ.
  • #15
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Да се върнем на основния въпрос. Отминава ли модата на електромобилите? Защото аз също мога да цитирам изказванията на троловете с няколко Ника, Как през 2020 модата на електромобилите вече е от минала и Тесла ще продаде по-малко автомобили отколкото е продала през 2019 и оттам нататък продажбите ще вървят само надолу с 50% годишно.
  • #14
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Защо обаче не се върнеш 8 години по-назад, да цитираш какво съм казал когато Тесла щеше да фалира когато започваше производството на Тесла модел 3? Цитирам по памет " дори днес Тесла да фалира, тя ще остане в историята на автомобилостроенето, защото отвори кутията на Пандора и направи електромобилите практични, използваеми и желани . От тук нататък електрификацията е необратим процес. Дълъг, труден, но необратим.
  • #13
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Това е една единствена грешна таблица. Хайде сега дай останалите 100 които са еднакви и казват нещо различно? Както винаги тролът хваща един лапсус от преди 5 години и продължава да го копира в несвяст, въпреки че аз мога да му копирам друга таблица, която е без никаква промяна за последните шест години, защото математиката е точна наука и геометричната прогресия се смята по един единствен начин. Всъщност там грешката беше умишлена провокация, за да провокирам ОТГОВОР, КОЙТО ГО НЯМА 6 ГОДИНИ!
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Цитатите продължават. Точно както ЩЕ бъде постигната и крайната цел за следващите осем години - 20 милиона продажби.
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Из прогнозите на Теслю.Факти.29.03.22 г. Вижте какво се случва в новия завод за Тесла в Германия. #41.И за да те улесня. Ето я геометричната прогресия в едно мое мнение от преди две години. 2020-499904, 2021-786348, 2022-1236926, 2023-1945685, 2024-3060562, 2025-3 060 562.