Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Ако някой се опита да ви каже, че Източна Европа никога не е била от значение в автомобилния свят, покажете му тази кола. Необикновена е. След като постигна успех в производството на сравнително обикновени автомобили, Tatra поема по напълно нов път с удивително аеродинамичния 77. Моделът прави дори шокиращия Chrysler Airflow от същата година да изглежда като скука.
Монтиран отзад (място, което Tatra предпочиташе и през 90-те) е 3,0-литров V8 с въздушно охлаждане, чийто капацитет е увеличен до 3,4 литра за 77A. Дори в по-слабата си форма, двигателят може да тласне 77 до скорост от около от 144 км в час, демонстрирайки аеродинамичната ефективност. Но това никога няма да стане популярна кола и са произведени само около 250 екземпляра от двете версии.


1