Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
1935 Praga Lady
Lady е заместник на по-ранен модел на Praga, наречен Piccolo 307. Доста популярен през 30-те години на миналия век с монтиран отпред 1,7-литров двигател със странични клапани, задвижващ задните колела. През 1938 година, в която е произведена колата на снимката, Praga въвежда няколко актуализации, но запазва оригиналното шаси.
Предлаган е най-вече като пътнически автомобил с различни стилове на каросерията, но също и като пикап, линейка и ван. Lady се произвежда чак до 1947 година. Марката продължава след това само с камиони. Едва през този век се връща в света на спортните коли.
Lady е заместник на по-ранен модел на Praga, наречен Piccolo 307. Доста популярен през 30-те години на миналия век с монтиран отпред 1,7-литров двигател със странични клапани, задвижващ задните колела. През 1938 година, в която е произведена колата на снимката, Praga въвежда няколко актуализации, но запазва оригиналното шаси.
Предлаган е най-вече като пътнически автомобил с различни стилове на каросерията, но също и като пикап, линейка и ван. Lady се произвежда чак до 1947 година. Марката продължава след това само с камиони. Едва през този век се връща в света на спортните коли.


1