По-зрелите ни читатели вероятно помнят колко монотонен бе автомобилният пейзаж в България при социализма: жигули, москвичи и запорожци, тук-там по някоя Skoda, Polski Fiat, Wartburg или Trabant, рядко срещани Zastava и Polonez и, разбира се, волги за кметовете, председателите на районни партийни съвети и печелившите от Държавната лотария. На този фон всяка по-необичайна гледка бе радост за окото: съвсем малки серии от някои западни модели, внесени за по-равните сред равните, и също един съветски автомобил, който почти не се е продавал официално в България, но който се срещаше от време на време, внесен от някой завърнал се след работа в Съветския съюз. Името му е "ИЖ-2125 Комби", а това е неговата история.
От маршалите до банкрута: 15 факта за ИЖ-2125 Комби (ГАЛЕРИЯ):
Появил се през 1972, ИЖ-2125 е първият съветски хечбек (или, според някои, лифтбек) - и дълги години ще си остане единственият модел с такава модерна конструкция в автомобилната индустрия на СССР. Произвежда се точно четвърт век, чак до 1997, и към края на живота си твърде остарелият автомобил вече събужда само присмех. Общо са направени 414,187 бройки, включително някои специални версии.