Статуът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Трябваше да бъде Fiat
Прегазена и от нацистите, и от съветските войски през Втората световна война, след края й Полша се оказва най-строго контролираният сателит на Москва. Все пак новото комунистическо правителство във Варшава осъзнава нуждата от собствено автомобилно производство, инвестира в построяването на нов завод - Fabryka Samochodow Osobowych (фабрика за пътнически автомобили), и урежда закупуването на нов лиценз за производство на Fiat 1100 срещу въглища. Договорът предвижда първоначална сглобка на довоенния 1100, който след това да бъде заменен от новото поколение, върху което италианците вече работят (на снимката).
Прегазена и от нацистите, и от съветските войски през Втората световна война, след края й Полша се оказва най-строго контролираният сателит на Москва. Все пак новото комунистическо правителство във Варшава осъзнава нуждата от собствено автомобилно производство, инвестира в построяването на нов завод - Fabryka Samochodow Osobowych (фабрика за пътнически автомобили), и урежда закупуването на нов лиценз за производство на Fiat 1100 срещу въглища. Договорът предвижда първоначална сглобка на довоенния 1100, който след това да бъде заменен от новото поколение, върху което италианците вече работят (на снимката).