Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Компанията, която щеше да стане Tatra, е основана в Копршивнице (сега част от Чехия) през 1850 година от Игнац Шустала като производител на конски превозни средства. Прави първата си кола през 1897-а. Въпреки този много ранен старт, Tatra не е реално на картата до 1923 година, когато представя 11. Моделът до голяма степен е дело на известния австрийски дизайнер Ханс Ледвинка.
С 1,1-литров, плосък двоен двигател с въздушно охлаждане под преден капак, оформен като този на ранните Renault, 11 е „груб, шумен и грозен“ според историцити. Но "невероятно издръжлив“.
11 се произвежда само няколко години. Наследникът 12 до голяма копира 11, като оцелява през 30-те години на миналия век.


1