Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
1912 Russo-Balt 24-55
Евгений Яковлев и Пьотр Фрезе построяват първата кола в Русия през 1896 година, но скорошната смърт на първия спира проекта. Russo-Balt е със седалище в Рига, която тогава е част от Руската империя, но сега е столица на Латвия. Марката създава няколко мощни и луксозни коли, камиони и самолети след 1909 година.
4,9-литровият 24-55 е особено забележителен, тъй като Андрей Нагел и Вадим Михайлов стигат до достойното девето място в Рали Монте-Карло през 1912-а.
Евгений Яковлев и Пьотр Фрезе построяват първата кола в Русия през 1896 година, но скорошната смърт на първия спира проекта. Russo-Balt е със седалище в Рига, която тогава е част от Руската империя, но сега е столица на Латвия. Марката създава няколко мощни и луксозни коли, камиони и самолети след 1909 година.
4,9-литровият 24-55 е особено забележителен, тъй като Андрей Нагел и Вадим Михайлов стигат до достойното девето място в Рали Монте-Карло през 1912-а.
Оригиналната компания не оцелява след 20-те години на миналия век, но концепцията на Russo-Balt, наречена Impression, е показана на Concorso d'Eleganza Villa d'Este през 2006-а.


1