Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Škoda 130 RS е единствената кола в този списък, разработена специално като хомологация. Част e от гамата Škoda 100, въведена през 1969 година. Има монтиран отзад 1,3-литров двигател, който произвежда 111 к.с. в стандартна форма и до 140 к.с., когато е модифициран.
За общи победи не можеше да става и дума, но 130 RS се представя изключително добре в своя клас в международни състезания и ралита. Дори взима титлата при производителите в Европейския шампионат за туристически автомобили през 1981 година. Въпреки че са цитирани други цифри, самите чехи съобщават за близо 200 бройки от 130 RS. Десетки други са сглобени по частни гаражи, използвайки фабрично доставени компоненти.


1