Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Хайнц Мелкус е успешен състезател и основател на автомобилна компания със седалище в Дрезден. Почти всички модели на Melkus са проектирани специално за моторни спортове, с изключение на атрактивния малък RS 1000 с врати "крило на чайка".
По това време Дрезден е в Източна Германия и Хайнц не може да внесе мотор от Запада. Сключва договор сделка с Wartburg да използва трицилиндров двутактов двигател, който е подходящо модифициран за новата си цел. Смята се, че общо 101 бройки RS 1000 са произведени преди 1980 година, последвани от още 15 през 2006-а.


1