Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Всички "кашони", както ги наричаха българите по соца, са произведени от компанията Sachsenring от Цвикау. 601 е най-дълголетният модел. Като почти всички останали той има двуцилиндров, двутактов двигател. Достатъчно разумен избор, когато P50 е представен през 1959 година.
В същото време е силно критикуван, когато 601 беше окончателно спрян от производство през 1990 година. Двутактовият двигател беше заменен тогава от 1,1-литров двигател на Volkswagen. Но по това време Берлинската стена падна и за "кашоните" вече нямаше място. Освен във вицовете. Безспорно, култов автомобил - силно харесван в началото, мразен в края, а сега изпълва феновете с носталгия.


1