Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Първият Wartburg е построен в Айзенах (по-късно част от Източна Германия) през 1898 година! Най-известният модел на запад е 353, продаван в няколко страни като Knight. Обикновено задвижван от трицилиндров, двутактов двигател, той е представен през 1966 година и ктуализиран девет години по-късно, въпреки че външният му вид почти не мръдва.
Подобно на Trabant 601, 353 получава четиритактов двигател на Volkswagen към края на живота си. Но обединението на Германия дава достъп до истински автомобили. И марката приключва.
Продаван като седан, комби или пикап, 353 дори участва в кръг от Световния рали шампионат чак през 1993 година и дори не е последен във Финландия.


1