Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Заместникът на M20 Победа, официално известен като ГАЗ-21, е първият от многото автомобили, кръстени на река Волга. Тя тече през родния град на компанията Нижни Новгород (Горки от 1932 до 1990 година). 21 е седан, има също 22 комби. Плюс много рядък модел 23 с 5,5-литров V8 вместо нормалнана 2,5-литрова „четворка“.
Реалното производство на модела започва през април 1957 година и приключва след няколко актуализации през 1970 година, като от завода излизат 638 875 екземпляра (според самата ГАЗ, въпреки че са публикувани други оценки).
Волга, която напуска завода през юли 1967 година, е едномилионният пътнически автомобил ГАЗ. А с камионите бройката удря 5 милиона още през февруари същата година.


1