Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
1951 FSO Warsawa
Първата кола на FSO, кръстена на родния град на компанията - Варшава, е истински продукт на две соц страни. Това е полският еквивалент на руския ГАЗ-М20 Победа. Копието надживява обаче съветската машина. Тази Warsawa все още е на пазара до 1973 година, когато вероятно изглежда стара и по нашите ширини.
Първата кола на FSO, кръстена на родния град на компанията - Варшава, е истински продукт на две соц страни. Това е полският еквивалент на руския ГАЗ-М20 Победа. Копието надживява обаче съветската машина. Тази Warsawa все още е на пазара до 1973 година, когато вероятно изглежда стара и по нашите ширини.
Макар че инженерите са направили някои дребни промени. Възложено е на дизайнери да измислят нещо по-яко, но така и не минава етап на проучвания.


1