Историята на автомобилното производство в Източна Европа е по-богата, отколкото повечето от нас си представят. Тук са 30 прекрасни доказателства.
Авторите от Великобритания са избрали коли, произведени в тази част на континента, която после ще стане или вече е част от социалистическия лагер. И понеже говорим за класика, подбрани са само произведени до Олимпиадата в Москва автомобили.
30 класики от Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
F7 е една от дългата поредица малки коли с предно задвижване и двутактови двигатели. Всички те са толкова успешни, че превръщат DKW в доминиращ играч в империята Auto Union. Нищо че моделите му на пръв поглед са далеч по-малко впечатляващи от тези на Audi, Horch или Wanderer.
DKW е единствената марка на Auto Union, която възобновява производството си след Втората световна война. Horch и Wanderer са изоставени, а Audi се завръща чак през 60-те години.
През септември 1949 година, усещайки какво ще бъде бъдещето му в една комунистическа страна, Auto Union се мести от Цвикау в Инголщад - в новосъздадената Западна Германия. Нито един DKW, построен след това, не може да бъде описан като източноевропейски.


1