IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой продаде най-много коли в Европа през февруари

Лидерът при моделите е добре познат, при марките китайците изпревариха Tesla

Проблемите на Tesla продължават да растат и това определено насърчава растежа на китайските марки в Европа. Данните за продажбите на нови автомобили през февруари, публикувани от JATO Dynamics, потвърждават тази тенденция - китайските автомобилни производители достигнаха 19 800 регистрации на електрически превозни средства с батерии (BEV), изпреварвайки Tesla с 15 700 единици.


BYD


Като цяло продажбите на електрически превозни средства са се увеличили с 26% до 164 000 единици, което е рекорд за месец февруари. Пазарният дял на Tesla обаче намаля до 9,6% - най-ниското ниво през последните пет години, поради значителния спад в регистрациите на Model Y (-56%) и Model 3 (-14%).

Едно частично обяснение за това е пристигането на обновения модел Y „Juniper“, който беше представен през януари тази година, но не беше наличен веднага в Европа. Съвсем естествено е купувачите да искат да изчакат новия SUV. Другата причина за спада са действията на шефа на Tesla – Илон Мъск, който си спечели много врагове с действията си, след като влезе в администрацията на американския президент Доналд Тръмп.


Tesla Model Y


Всички тези цифри са част от контекста на общ упадък. През февруари в Европа са регистрирани 966 300 автомобила, което е с 3% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година. Основната причина е спадът в продажбите в Германия, Италия, Белгия, Холандия, Швейцария и Ирландия. Следователно от началото на годината намалението е 2% (1 962 850 единици).

Остава да видим дали новият модел може да промени положението, но промените в Juniper не са толкова много, докато в същото време китайските марки засилват атаката си срещу Tesla. Продажбите на BYD са нараснали с 94% до 4436 бройки, Polestar е нараснал с 84% до 2405, а новодошлият XPeng регистрира 1034 продажби, което представлява увеличение от 259% спрямо февруари 2024.


Volkswagen


Най-добре представящата се марка по отношение на продажбите на електромобили обаче е VW, чиито регистрации скочиха със 180 процента до 19 600 единици. Моделът ID.4 на германската марка беше третият най-продаван EV (6172 бройки, +150%) след Model 3 (8790, -56%) и Model Y (6834, -14%), а ID.7 и ID.3 на VW бяха на пето и шесто място, разделени от ID.4 от Renault 5, което спечели наградата „Автомобил на годината“ в Европа.

В същото време групата Renault записва най-голям ръст на общите продажби на нови автомобили през февруари – 12%. Това се дължи на факта, че френският производител има три модела в Топ 10. Начело на класацията продължава да бъде Dacia Sandero е 21 604 доставени бройки, следван от Citroën C3 (18 540), чието ново поколение вече е широко достъпно, и Renault Clio (18 330).


Dacia Sandero


Топ 10 на най-продаваните модели в Европа:


продажби


При производителите френската тгрупа обаче остава на трета позиция със 106 590 бройки. Лидер е VW Group – 249 403 продажби, следван от Stellantis със 155 263 единици.


Топ 10 на най-продаваните производители в Европа:


продажби

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 11 rate down comment
    До 8 и 9 ( преди 6 дни )
    Вие сте очаквали завладяването на пазара да се случи изведнъж ли? Вече са тук и увеличават продажбите си с добро темпо. Има спекулативен момент в пазарната капитализация на Тесла, но там голяма роля играе и потенциала за бъдещо развитие. Неслучайно европейските производители са притеснени, защото знаят, че бъдещето е електрическо и че те изостават. Продават в Европа, но навсякъде другаде губят дял.
  • #9
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Октосмотанизъм ( преди 6 дни )
    Продажбите на ТСЛА и китайците сумарно са в рамките на статистическата грешка, обаче пропагандата им...
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Мда, явно бленуваната от електрофилите китайска инвазия май продължава да бъде в бъдеще време. Извинете за момент - шокиран съм! За Тесла знаем оправданието, чака се новият фейслифт на роботаксито и Мерглокий да влезе в четиринайстата фаза на Луната, и тогава направо ще изкърти всичкия фаянс на Марс.
  • #7
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Тесла е интересна защото е балон. А китайците са интересни защото досега не съществуваха като автомобилни производители, а имат потенциал да завземат голям пазарен дял в бъдеще. Иначе да и за електрически автомобил и за автомобил с ДВГ харесвам най-много модели произвеждани от концерна Фолксваген. Реално имат продукти за всички възможни сегменти и вкусове. От Шкода Фабия до Бентли.
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Интересно защо фокусът е върху Тесла и китайците...докато човек разбере кой продава най-много трябва да мине през половината статия. Както се вижда, европейското производство се надига въпреки пропагандата която постоянно ни се излива, че тук всичко е много зле на континента
  • #5
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Тесла общо с продадени 15700 автомобила. Фолксваген с 249 хиляди, Стелантис 156 хиляди, Рено 106 хиляди и т.н. Дори на пазара на електромобили Фолксваген продават повече от Тесла. И въпреки това пазарната капитализация на Тесла е колкото на всички останали производители взети заедно. Защо? Защото Тесла е най-големият скем в историята. Тесла е шиткойн който по случайност произвежда нещо. Ружа Игнатова ряпа да яде.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Петърчо, втората класация не е по марки, оправи й наименованието!Ако беше по марки щеше отделно да са изброени ФВ, АУДИ, Порше , СЕАТ, Шкода и т.н.
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Хехе ( преди 6 дни )
    Най продавания автомобил за 2023 година Тесла У отново със спад 56%.
  • #2
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Все още се чудя кой купува Ваг и Стелантис, а да две държави главно едните немското другите френското.
  • #1
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Ха ха ха ха ( преди 6 дни )
    Те щото вагиналните все на първо място затова затварят заводи