IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой продаде най-много коли в Европа през февруари

Лидерът при моделите е добре познат, при марките китайците изпревариха Tesla

Проблемите на Tesla продължават да растат и това определено насърчава растежа на китайските марки в Европа. Данните за продажбите на нови автомобили през февруари, публикувани от JATO Dynamics, потвърждават тази тенденция - китайските автомобилни производители достигнаха 19 800 регистрации на електрически превозни средства с батерии (BEV), изпреварвайки Tesla с 15 700 единици.


BYD


Като цяло продажбите на електрически превозни средства са се увеличили с 26% до 164 000 единици, което е рекорд за месец февруари. Пазарният дял на Tesla обаче намаля до 9,6% - най-ниското ниво през последните пет години, поради значителния спад в регистрациите на Model Y (-56%) и Model 3 (-14%).

Едно частично обяснение за това е пристигането на обновения модел Y „Juniper“, който беше представен през януари тази година, но не беше наличен веднага в Европа. Съвсем естествено е купувачите да искат да изчакат новия SUV. Другата причина за спада са действията на шефа на Tesla – Илон Мъск, който си спечели много врагове с действията си, след като влезе в администрацията на американския президент Доналд Тръмп.


Tesla Model Y


Всички тези цифри са част от контекста на общ упадък. През февруари в Европа са регистрирани 966 300 автомобила, което е с 3% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година. Основната причина е спадът в продажбите в Германия, Италия, Белгия, Холандия, Швейцария и Ирландия. Следователно от началото на годината намалението е 2% (1 962 850 единици).

Остава да видим дали новият модел може да промени положението, но промените в Juniper не са толкова много, докато в същото време китайските марки засилват атаката си срещу Tesla. Продажбите на BYD са нараснали с 94% до 4436 бройки, Polestar е нараснал с 84% до 2405, а новодошлият XPeng регистрира 1034 продажби, което представлява увеличение от 259% спрямо февруари 2024.


Volkswagen


Най-добре представящата се марка по отношение на продажбите на електромобили обаче е VW, чиито регистрации скочиха със 180 процента до 19 600 единици. Моделът ID.4 на германската марка беше третият най-продаван EV (6172 бройки, +150%) след Model 3 (8790, -56%) и Model Y (6834, -14%), а ID.7 и ID.3 на VW бяха на пето и шесто място, разделени от ID.4 от Renault 5, което спечели наградата „Автомобил на годината“ в Европа.

В същото време групата Renault записва най-голям ръст на общите продажби на нови автомобили през февруари – 12%. Това се дължи на факта, че френският производител има три модела в Топ 10. Начело на класацията продължава да бъде Dacia Sandero е 21 604 доставени бройки, следван от Citroën C3 (18 540), чието ново поколение вече е широко достъпно, и Renault Clio (18 330).


Dacia Sandero


Топ 10 на най-продаваните модели в Европа:


продажби


При производителите френската тгрупа обаче остава на трета позиция със 106 590 бройки. Лидер е VW Group – 249 403 продажби, следван от Stellantis със 155 263 единици.


Топ 10 на най-продаваните производители в Европа:


продажби

0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    До до долния. Очевидно не си запознат с това какво предлагат в момента немците на пазара. Имат няколко десетки модели. VW ID.7 има пробег 702 km (436 mi) Pro S (WLTP). BMW i7 има батерия от 105,7 kWh. За какви малки батерии и за какъв малък пробег говорим? Немците произвеждат различни модели за различни клиенти. Кеф ти малка кола, кеф ти голяма кола. Пари да имаш.
  • #19
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 6 дни )
    Митичен Бустер под прикритие, съдейки по количеството новини за Тесла и китайците, впечатлението е, че те направо са под път и над път, а статистиката очевидно показва нещо съвсем друго. Затова не само Тесла, а и китайците са медиен балон. Обаче като ви го каже това човек, и се започва с умнотиите, "ти от какъв компютър пишеш", "китайците вече не само на Луната, а и на Слънцето ходят... с влакове стрели". Ние старите помним какво наистина значи "пропаганда", ама на младите не ви увират главите.
  • #18
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Огледахме наживо Xpeng 6 - с претенции да вземе клиенти от модел У. На пръв поглед изглежда дори луксозно но когато се вгледа човек отблизо - наистина все едно поръчано от ТЕМУ - криви шевове по седалките , китайска пластмаса по вратите. Много екстри но не се знае до кога ще работят. Цената - като на истинска кола. Сигурен съм че китайците ще се развият и ще станат конглокентни но тона става с времето. Аз лично на този етап китайска кола не бих купил.. даже и да е евтина , а те не са
  • #17
    4 rate up comment 12 rate down comment
    до долния ( преди 6 дни )
    ФВ ауди и тн предлагат *** луци.Нищо общо с Тесла Люсид и тн слажи батерии малък пробег боклучав софтуер.Тъпия германец се интересува от това колко мм била фугата между пантите а не че софтуераби ъпдейтите им не стават за нищо.Тези не са техническа нация а нация от полу грамотни кре тен май муни.Ако не са немските фирми бош лайбхер метро лидл и тн да им купувят по задължение кло зетите и една няма да продадат на частен клиент защото не стават.В Бг 90% от новите коли са на представителс ...
  • #16
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Мхм ( преди 6 дни )
    Няма по голям балон от ФВ и дизела.
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Ако човек вярва, че европейските електрически автомобили изостават от Тесла, значи явно не е запознат с това какво се предлага на пазара в момента. Фолксваген, Ауди и БМВ вече имат един куп напълно електрически модели и качеството им по отношение на материали, части и сглобка е по-високо от това на Тесла. В най-лошият случай да са на едно ниво. Отиди първо да пробваш VW ID 7 и след това се върви да обясняваш колко изоставали европейците.
  • #14
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 6 дни )
    Тесла продава най много автомобили.Статистически е доказано.
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Ама ние вече от колко години чакаме тази китайска инвазия :) А през Тесла инвазията по 20млн на година коли също минахме :) Кучетата лаят, керванът си върви
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Октосмотанизъм ( преди 6 дни )
    Бай китаец е дошъл да продава с цени на киа-хюндай без да има ни сервизна мрежа, ни история за надежност, ни гявол. Купувачът си слага главата в торбата. Представям си като организират мрежи за поддръжка като нормалните производители, какви цени ще облещят. С тая схема ще си продължат със стабилните ръстове от по 1000 бройки на година.
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    При толкова европейски продукти да си говорим за самозапалващи се тесли с по един волан и таблет само вътре или китайски алиекспрес тостери които не могат да си изкарат и гаранцията е нелепо.