IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в плана - Ford се отказва от електрически коли над 50 000 долара

Големите и скъпи модели са на загуба, отсича босът Джим Фарли, който кара... Xiaomi

Промяна в плановете. Ford искаше да представи огромен седемместен електрически SUV, който да се конкурира с Hummer EV или Cadillac Escalade. Миналата година отмени разработката му, след като пръсна цели 1,9 милиарда долара в проекта. Необходима жертва, защото електрическите планове не излизаха на сметка. 


Фарли


Ford отдавна твърди, че преминаването към коли с нулеви емисии ще е фокусирано върху по-малките автомобили. Нещо, което  главният изпълнителен директор Джим Фарли повтори. "Електрическите гиганти са твърде скъпи и много нерентабилни. Ние не вярваме в тези огромни електрически превозни средства, които струват $50 000, $60 000 или $70 000. Ние вярваме, че мощните бензинови или хибридни превозни средства са много по-добра, по-рентабилна инвестиция за нас”.

Това насочи светлината на прожекторите директно върху електрическия F-150 Lightning, чийто наследник беше отложен за 2027 година. Естествено, заради провал в продажбите. Ford очакваше около 150 000 броя от този електрически пикап през 2024 година. Но реализира само около 24 000.


Ford F-150 Lightning


Проблемът е основно в цената му: Ford F-150 Lightning започва от почти $63 000 (около €58 200 по текущия обменен курс). Пари, които основните клиенти смятат за прекалени. Доказателство - бензиновият F-150 отбеляза близо 750 000 продадени модела през 2024 година. Но базовият започва от $37 000 . "Клиентите на дребно показаха, че няма да плащат отгоре за тези големи електрически коли“, признава изпълнителният директор на Ford.

Фарли намекна, че това забавяне на новия F-150 с нулеви емисии ще промени първоначалните планове. Пикапът може да бъде хибриден, но не и 100% електрически. В допълнение към цената - друга пречка е неговият обхват. F-150 Lightning е одобрен за около 515 км в цикъла на EPA, който е по-реалистичен от WLTP. Но това е много по-малко от над 1100 км, които може да предложи опция за удължен пробег с двигател с вътрешно горене, захранващ батерия. Пример за това е Mazda MX-30 PHEV. Остава да видим е какво ще се случи с Ford Mustang Mach-E. Това е единствената електрическа кола, продавана както в САЩ, така и в Европа.
 

Xiaomi  SU7 Ultra


Самият Фарли е влюбен в електрическата кола Xiaomi. Той я кара от месеци, докато хората му проучват как да възпроизведат магическата рецепта на този китайски модел. И има много общо с промяната в посоката на електрическата стратегия. "Трябва отново да изберем по-малките превозни средства“, каза босът.

Плановете на марката включват електрическа кола в гамата си, която струва между $30 000 и $40 000, защото "големите електрически никога няма да носят печалба. Проблемът обаче е американският пазар, където властват огромните автомобили. Nissan Qashqai там се смята за "малък".


Ford


Основната пречка пред тези огромни електрически превозни средства е, че те изискват масивни батерии, за да предложат приемливи обхват. Например Cybertruck тежи над три тона. Въпреки че батериите напредват, още са далеч от желаното. И пак са много скъпи.

Тази цел за достъпна електрическа кола обаче е все още далеч, няма обявена дата за представяне. Засега Ford ще даде приоритет на SUV и хибридни модели, които са по-подходящи за по-мащабните изисквания на американците. Също така - хибридите са най-продаваните алтернативи както в САЩ, така и в Европа. 

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 6 дни )
    И това, че цената на електричките е проблем за теб да си купиш такава, не значи, че е проблем за всички! Казах ти да отвориш статистиката, има бройки, има виж им цените. Нали обичаш да смяташ, покажи тук колко коли с ДВГ над 40 000 евро са продадени за последната година, колко електрички са продадени. И ела пак да обясниш за тези които са извадили 40 000 евро за ДВГ, че им е проблем да си купят елкетричка за 40 000!
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Мда ( преди 6 дни )
    Абе тротитроле, я пусни клипче как караш твоята електричка! Разбирам Форд да са някаква мегапечаливша компания, ръководена от собственика си. А те са компания която копае дъното, ръководи се от заплатаджия, който прави грешка след грешка и на пазара на който се търсят големи коли, ще предлага малки електрички! Да ти кажа ли един заплатаджия от Горд защо ще кара и хвали китайска кола - срещу подсигурени пенсионни години от китайците! Само ти лижеш китайски чушлета безплатно тротитроле!
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Това че като най-технологичната марка в продължение на години съм давал за пример Тесла, въобще не е свързано с марката, А с това, че бързите риби изяждат бавните. Ако Тесла не се забърза, ще бъде изядена - основен принцип в бизнеса. За разлика от вас аз не съм дошъл тук да си споделям емоциите и да сектантствам в полза на дадена марка или технология. Утре мога да хваля някоя марка която днес не съществува, но е направила преди Toyota батерия с 1500 км пробег и 10 минути зареждане.
  • #7
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 6. И като ми повтаряш думите защо мислиш, че изглеждаш по-умен? Както виждаш хората се купуват технологии а не марки, когато избират автомобил. Самият факт че шефът на ford, не кара ford mustang, не кара автомобил с ДВГ, А даже не кара и автомобил с марка ford, а си е купил марката за която ви говоря откакто излезе, не ти ли говори защо продажбите на останалите марки ще започнат да бъдат подяждани от този производител на телефони?
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Хехе ( преди 6 дни )
    Тесла да не би да имат възходящи продажби, тротинетвойводо? Втора година са надолу.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Еми прав е, пикапите дето се карат в САЩ са си живи камиони, трудно ще е да се електрифицират. И аз смятам че бъдещето е на малките и компактни модели. Класическия айоник например има невероятен обхват, въпреки малката батерия 28 квч минава над 250 км с едно зареждане. Уникална ефективност.
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Гостенино, абсолютно вярно е че няма клиенти за електрокарите, ама тези на ford. Както виждаш дори шефът на ford не си ги купува, а кара онова същото xiaomi. Доколкото разбрах от м да, в тролл фермата ви учат, че образование се набавя с хапчета. Сигурно ВЯРВАТЕ, че щом с Джим фарли хвалим една и съща марка електромобили, сме пили едни и същи хапчета, А вие антиелектриците щом не я харесвате пиете други хапчета. А причината е прозаична - ние не се образоваме с хапчета. Просто не мразим да четем
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 6 дни )
    Нормално,няма клиенти за електрокарите.
  • #2
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Другото внушение "В допълнение към цената - друга пречка е неговият обхват. F-150 Lightning е одобрен за около 515 км в цикъла на EPA" Дали това щеше да е проблем, ако батериите на пикапите можеше да се зареждат с 10С, както зареждат китайците, което преведено на разбираем език е около пет минути за 50% от пробега? Особено като се има предвид, че първите 500 км могат да бъдат заредени вкъщи. В САЩ за разлика от България, собствениците на пикапи рядко живеят в панелка на осмия етаж.
  • #1
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Очаквам мадата и другите *** от тролфермата, да дойдат да обяснят, че цената нямала никакво значение. Но още по-интересно ще ми е обяснението им, каква е причината шефът на ford да кара xiaomi? Онова същото, за което използват запалими батерии вместо не запалими, Но никой от антиелектриците НЕ ЗНАЕ защо? Каква ли е причината да използват неразрушимата броня, която демонстрираха в съседната статия?