IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в плана - Ford се отказва от електрически коли над 50 000 долара

Големите и скъпи модели са на загуба, отсича босът Джим Фарли, който кара... Xiaomi

Промяна в плановете. Ford искаше да представи огромен седемместен електрически SUV, който да се конкурира с Hummer EV или Cadillac Escalade. Миналата година отмени разработката му, след като пръсна цели 1,9 милиарда долара в проекта. Необходима жертва, защото електрическите планове не излизаха на сметка. 


Фарли


Ford отдавна твърди, че преминаването към коли с нулеви емисии ще е фокусирано върху по-малките автомобили. Нещо, което  главният изпълнителен директор Джим Фарли повтори. "Електрическите гиганти са твърде скъпи и много нерентабилни. Ние не вярваме в тези огромни електрически превозни средства, които струват $50 000, $60 000 или $70 000. Ние вярваме, че мощните бензинови или хибридни превозни средства са много по-добра, по-рентабилна инвестиция за нас”.

Това насочи светлината на прожекторите директно върху електрическия F-150 Lightning, чийто наследник беше отложен за 2027 година. Естествено, заради провал в продажбите. Ford очакваше около 150 000 броя от този електрически пикап през 2024 година. Но реализира само около 24 000.


Ford F-150 Lightning


Проблемът е основно в цената му: Ford F-150 Lightning започва от почти $63 000 (около €58 200 по текущия обменен курс). Пари, които основните клиенти смятат за прекалени. Доказателство - бензиновият F-150 отбеляза близо 750 000 продадени модела през 2024 година. Но базовият започва от $37 000 . "Клиентите на дребно показаха, че няма да плащат отгоре за тези големи електрически коли“, признава изпълнителният директор на Ford.

Фарли намекна, че това забавяне на новия F-150 с нулеви емисии ще промени първоначалните планове. Пикапът може да бъде хибриден, но не и 100% електрически. В допълнение към цената - друга пречка е неговият обхват. F-150 Lightning е одобрен за около 515 км в цикъла на EPA, който е по-реалистичен от WLTP. Но това е много по-малко от над 1100 км, които може да предложи опция за удължен пробег с двигател с вътрешно горене, захранващ батерия. Пример за това е Mazda MX-30 PHEV. Остава да видим е какво ще се случи с Ford Mustang Mach-E. Това е единствената електрическа кола, продавана както в САЩ, така и в Европа.
 

Xiaomi  SU7 Ultra


Самият Фарли е влюбен в електрическата кола Xiaomi. Той я кара от месеци, докато хората му проучват как да възпроизведат магическата рецепта на този китайски модел. И има много общо с промяната в посоката на електрическата стратегия. "Трябва отново да изберем по-малките превозни средства“, каза босът.

Плановете на марката включват електрическа кола в гамата си, която струва между $30 000 и $40 000, защото "големите електрически никога няма да носят печалба. Проблемът обаче е американският пазар, където властват огромните автомобили. Nissan Qashqai там се смята за "малък".


Ford


Основната пречка пред тези огромни електрически превозни средства е, че те изискват масивни батерии, за да предложат приемливи обхват. Например Cybertruck тежи над три тона. Въпреки че батериите напредват, още са далеч от желаното. И пак са много скъпи.

Тази цел за достъпна електрическа кола обаче е все още далеч, няма обявена дата за представяне. Засега Ford ще даде приоритет на SUV и хибридни модели, които са по-подходящи за по-мащабните изисквания на американците. Също така - хибридите са най-продаваните алтернативи както в САЩ, така и в Европа. 

0 от 500
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 6 дни )
    Хахаха.Виждам,че ВЯРВАШ,че никой никъде не ти хваща множеството самоличности,за които сам призна в пристъп на ярост.ВЯРВАШ,че всички са откачени като теб,многониковци.Виждам,че ВЯРВАШ,че ми пука за това което мислиш,пишеш,шерваш.НЕ!В целия си скапан,жалък животец,протичащ основно в писане на коментари,ти нямаш реален практически опит нито с коли,нито финансов и икономически,колкото аз имам само за последната седмица!Да водя диалог с теб не просто е деградиращо,а е падение!#justignorethetroll
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Още един въпрос. Продължаваш ли да ВЯРВАШ, че субсидирането на бизнеса в Китай за разработка на батерии и политическа подкрепа за осигуряване на веригите за доставки и обработка на редкоземни елементи е било грешно и трябва да бъде наказвано от Европа и САЩ? Не смяташ ли че е по-голяма грешка че нито са го правили предишните години, нито пък искат да започнат да го правят, е по-голяма грешка? Смяташ ли че умишленото изоставане от Китай е най-добрия ход?
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 16. Ето че заговорихме на един език относно Форд. Само бих добавил, че огромен проблем на ford, точно както и на европейските автомобилни производители са синдикатите и манията им за запазване на работните места. Ако изгледа интервюто, което постнах като линк В статията в която фарли хвалеше китайската автомобилна промишленост, ще си спомняш че на практика е с вързани ръце, въпреки че вижда грешките и крахът на ford, ако продължи в тази посока. Дано при Тръмп нещо се обърне.
  • #17
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 14. Виждам че ВЯРВАШ, че пиша и на други места. Очевидно навсякъде когато някой говори с факти и оборва лъжите на троловете от тролфермата. Разбира се че ти пишеш единствено и само с този Ник и всички ха-ха хо-хо мама мама д момо сте различни самоличности от тролфермата. Е всъщност не съм съгласен с твърденията на Джим фарли. Очевидно, е че повечето марки които печелят от продажба на електрически автомобили, печелят от скъпите си модели. За разлика от троловете, клиентите вече правят разликат
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 6 дни )
    Как да печелят?Ел. Мустанга е подигравка с всички фенове на Форд, че и с всички автомобилни фенове! Да наречеш Мустанг нещо на ток, че и SUV e огромна, непростима маркетингова грешка! Да хвалиш в щатите китайска кола - тоже! Този екземпляр е поредния Тавареш - прехвален специалист, правещ грешка след грешка, съсипващ компанията която ръководи, и за съжаление не съм съгласен, че е го прави преднамерено и за пари от китайците!Просто толкова си може,а тези които го търпят там могат още по-малко
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 6 дни )
    Бъдещето на електрокарите е като втора кола,за в града,до работа и супермаркета.Основна кола бензинов хибрид.
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 6 дни )
    До 10 - защо изобщо продължавате да обръщате внимание на латерната!Няма пространстов в интернет където тоя да се вихри и да съм прочел добра дума за него!Само другите му самоличности го хвалят!В момента защитава човек който повтаря ВЯРВАМ, ВЯРВАМ,ВЯРВАМ, дума с която той иначе се подиграва на всички!Най-продавания модел на Форд е огромен пикап.Тоя щял да предлага малки коли.Ел. Ф150 се провали просто защото хората които купуват пикапи не искат електрички.Форд се юрнаха да копират пикапа на тесла
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Очевидно че не различаваш глоксовете автомобили и сравняваш само цени. Поне пи ли си хапчето с образование, за да различаваш запалимите от незапалимите батерии за електромобили и можеш ли вече да изброиш предимствата и недостатъците на двата вида? Със сигурност има някакво такова хапче. Попитай в trol-фермата
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До мда. Очевидно все още не си пил хапче за да разбереш какво е значението на думата "процес. Пий още едно за да схванеш и думата десетилетен. Тогава може и да разбереш значението на словосъчетанието 10-ти летен процес. Продължаваш да питаш онзи който преди три месеца е казал че Жена му е забременяла вече в кой клас е детето. Междувременно погледни кой е най-продаваният автомобил в света за последните 2 години. Защо не са си купили два пъти по-евтин бензинов автомобил от същия клас?
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Ето го пак неграмотния който се ограмотява с хапчета и говори за *** на чушлета защото по цял ден каквото и да му кажеш само за това мисли. Хайде стига си си споделял сексуалните желания и емоционалните състояния тук А кажи нещо с технически термини? Изпий си преди това подходящото хапче, да не се изложиш както винаги? ТЕХНИЧЕСКИ ТЕРМИНИ ЧАКАМЕ като аргумент. Няма такива в тролфермата, нали? 1000 v, 1000 ампера, 1000 kW зареждане. Ей такива работи?