Съвременните бензинови двигатели с малък обем обещават икономичност и ефективност, но в действителност някои от тях се превърнаха в истинско главоболие за собствениците на автомобили, оборудвани с тях. В стремежа си да намалят разхода на гориво и емисиите, инженерите въведоха турбокомпресор, директно впръскване и олекотени конструкции, което доведе до много проблеми.
Ако обмисляте употребявана кола с един от тези двигатели, струва си внимателно да проучите сервизната му история, като обърнете внимание на проверката на нивото на маслото и работата на зъбния ремък. В противен случай може да се сблъскате със значителни разходи за ремонт. Представяме ви 5 такива мотора, които е добре да се избягват.
Тези малки мотори е добре да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят, поставян на модели на Peugeot, Citroen и Opel, се оказа изключително ненадежден. Основният недостатък е ангренажният ремък, който работи в маслена баня. С течение на времето горивото започва да попада в маслото, разрежда го и ускорява износването на ремъка. Отделените части запушват масления тръбопровод и причиняват повреда на маслената помпа.
Много двигатели отказаха само след 40 000 км, въпреки официалните препоръки за смяна на ремъка на 160 000 км. Едва през 2023 Stellantis представи нова версия с верижно задвижване, но проблемите с по-старите версии остават неразрешени.


1