IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Mercedes-Benz CLA – две шасита, три типа задвижване и двигател от Китай

Това е първият модел на марката от 100 години насам, който получава преден багажник

Германският производител Mercedes-Benz представи новия седан CLA, който се разполага най-ниско в гамата на марката, но в същото време ще играе огромно значение за голяма част от нейните бъдещи проекти.


Mercedes-Benz CLA


След провала на електрическите превозни средства EQS и EQE, в компанията бързо взеха мерки и направиха реорганизация. Отделното семейство EQ вече е част от историята, като всички модели вече ще се произвеждат по едно име. А обединяването означава компромиси в архитектурата, цялостния облик и интериора.

Третото поколение на CLA е базирано на платформата MMA с многораменно задно окачване и подпори McPherson отпред. В зависимост от вида на захранването обаче се използват различни шасита - класическа платформа тип „скейтборд“ или „напречна“ платформа с опционално механично задвижване на всички колела.


Mercedes-Benz CLA


По отношение на размерите новият Mercedes-Benz CLA е дълъг 4720 мм, широчината е 1850 мм, а височината – 1460 мм. Разстоянието между двете оси е увеличено с 60 мм спрямо предшественика, като достига 2790 мм. Въпреки това, повече пространство се усеща само при предните пътници, докато на втория ред има по-малко място за краката на пасажерите. Освен това обемът на багажника е намален с 12%.

Купувачите на електрическия автомобил обаче ще получат бонус - новият CLA е първият Mercedes от почти сто години с преден багажник! Отделението събира 101 литра, като версията на ток е лесно разпознаваема на външен вид благодарение на щепсела със 142 светещи звезди. Фаровете с три лъча звезда са отличителна черта на всички бъдещи Mercedes-Benz, въпреки че матричните фарове са опция за CLA. Но отзад електрическите и горивните версии не се различават много, тъй като ауспусите са скрити.


Mercedes-Benz CLA


По отношение на пропорциите и формата, CLA прилича на своя предшественик, но коефициентът на съпротивление е изключителен: Cx = 0,21. Благодарение до голяма степен на опростената каросерия, Mercedes-Benz успя да постигне рекордна горивна ефективност - консумацията на енергия може да се поддържа в рамките на 12,2-12,5 кВт/ч на 100 км според цикъла WLTP!

В началото на продажбите електромобилът ще се предлага във версии с индекси 250+ или 350 4Matic. В първия случай задвижването е задно, като синхронният електродвигател с постоянни магнити развива 272 к.с. и 335 Нм. Като опция се предлага версия със задвижване на четирите колела с максимална мощност от 354 к.с. и 515 Нм.


Mercedes-Benz CLA


Първоначално ще има само една батерия - литиево-йонна с капацитет 85 кВт/ч. Пробегът ще бъде 792 или 771 км според цикъла WLTP. На по-късен етап ще се появи опростена версия с литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 58 кВт/ч.

Всички електрически превозни средства разполагат с 800-волтова електрическа система и двустепенна трансмисия, която обещава бързо зареждане (до 320 kW) и солидна максимална скорост (210 км/ч). Зареждането от 10 до 80% отнема 22 минути. Двустепенната скоростна кутия позволява на Mercedes-Benz CLA да тегли ремарке с брутно тегло 1,8 тона, а регенеративното спиране е настроено така, че да не се влияе от действията на водача.


Mercedes-Benz CLA


Бензиновите Mercedes-Benz CLA ще пристигнат в края на годината. Двигателят M 252 ще бъде доставен от Китай от съвместното предприятие Geely Aurobay. 1,5-литровият четирицилиндров мотор с турбокомпресор е съчетан с 8-степенен преселективен „робот“ с вграден електрически мотор с мощност 27 конски сили. Батерията с 1,3 кВт/ч ще бъде поставена под седалката на водача.

Предвиждат се три „меки“ хибрида - със 136, 163 или 190 конски сили. В първите два случая CLA ще бъде с предно задвижване, а в третия – със задвижване на всички колела със съединител, свързващ задния мост. Бензиновият седан определено ще бъде много по-лек от електрическия автомобил със собствено тегло от 2135 килограма.


Mercedes-Benz CLA


Главният дизайнер на Mercedes-Benz наскоро призна, че големите екрани не са най-доброто решение, но CLA залага на същата концепция, като таблото се нарича Superscreen. Богатите нива на оборудване могат да имат два или три екрана, като и двата сензорни дисплея са 14- инчови, а арматурното табло (10,25 инча) няма козирка. Предлага се и 12,2-инчов проекционен дисплей, но без добавена реалност.

Медийната система MBUX навлезе в своето четвърто поколение, свързва се с Xbox джойстици и може да действа като игрална конзола. Новият CLA идва с вградени услуги на Microsoft и Google, гласов асистент, базиран на AI, ChatGPT и Gemini. 


Mercedes-Benz CLA


Има навигация с Google Maps, която изчислява пробега на електрическо превозно средство, като взема предвид релефа, околната температура, скоростта и микроклимата в купето. Базовият пакет включва панорамен покрив с топлоизолиращо стъкло, централна въздушна възглавница и набор от електронни асистенти MB.Drive.

В Европа продажбите на третото поколение седани Mercedes-Benz CLA ще започнат през юли; автомобилите за местния пазар ще продължат да се сглобяват в Германия. Цените все още не са обявени, но се смята, че ще стартират от 40 000-45 000 евро, а топ-версиите ще струват около 60 000-65 000 евро.


Още снимки на новия CLA - вижте в галерията:


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 2 месеца )
    Дизайна е ясен. Тези са в истерия и искат пълна промяна, но не могат - а за тези пари, като отворите нета и виждате какво се продава в Китай, местните марки ги смазаха. Миналата година - 20%, тази още толкова.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Нещастие ( преди 2 месеца )
    Китайски значи евтин.Ако сложат индийски ще е още по-евтин,а албански,направо евтин джоб.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мерцедес през 2026 г. още няма да са настигнали Тесла технологично. Колата е аналогична с Модел 3 ЛР по размери и клас. Като гледам, дори Теслата има по-луксозен интериор. Същата батерия. Теслата е по-мощна и по-бърза. Само че Мерцедесът е с 200 кг!!! по-тежък! Все пак има напредък. Досега бяха с по 400 кг отгоре.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Спокойно "звездите" вероятно ще са опция и то скъпа. Или поне ще са само за високите пакети.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На външен вид как да е, но интериора е просто потресаващ и може да ти докара депресия.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Я, някой да прати на тези младежи, девойки, и каквото там друго се само-определят, един речник с подчертано определение за думата "кич". Другото е, в речника срещу думата "кич" да сложат снимките от интериора на това нещо и повече обяснения няма да са нужни.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само на мен ли ми се струва, че тези интериорни бели петна по вратите и седалките (снимки 9 и 10) трябва да напомнят на ПАНДА?! Иначе: "двигателят M 252 ще бъде доставен от Китай" и "батерията с 1,3 кВт/ч ще бъде поставена под седалката на водача" грабват моето око. Някакъв странен хаос цари в Щутгарт..
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Грозния екстериор някак си ще го преглътнеш, донякъде въпрос на вкус както казало кучето... но грозния интериор с тая дъска, на която са наредили едни телевизори вече не знам как се преглъща! А капака на всичко са тия звездички от навсякъде и тия светлинки и джунджурийки! Тотално инфантилен дизайн правен от 5 годишен за някой с емоционална зрялост на 5 годишен... Около 20% надолу им е печалбата... очаквам а и горещо им пожелавам още 30 да падне, че да почнат да си учат уроците!
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Я, дори думата "мypгa в" се цензурира. Ба, тая модирация, ба това чудо!
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мда, гледайки дизайна и "дизайнерските решения", последното нещо, което ми идва наум са думички като "класа", "достолепност", "масивност", и т.н., които бяха характерни за Мерцедес. Еми, ясно, че нито аз, нито "старите" европейци сме "таргет групата" им, така че успех в продажбите на коли на *** младши наркопласьори и азиатци (и близки, и далечни).