Mercedes обяви намерението си постепенно да премахне наставката EQ, използвана за електрическите автомобили, създавайки едно голямо семейство, което съдържа различни видове двигатели. Този процес започна миналата година с пускането на технологията Mercedes G580 EQ и ще продължи с новата CLA, която ще се появи по-късно този месец, за да се наложи при всички модели.
Eдин от тях е новият електрически Mercedes-Benz GLC, който се тества в момента в Швеция. Компанията от Щутгарт показа снимки на кросоувъра, покрит с камуфлаж, като разкри и някои подробности за него. Той ще заеме мястото на EQC, пенсиониран през 2023 г. само след 4 години на пазара, като ще запази името на своя термичен вариант, добавяйки съкращението EQ Technology, за да посочи електрическото му задвижване.
Технологията на Mercedes-Benz GLC EQ е представена като „значителна еволюция в сравнение с EQC“, с възможност за избор между задвижване на задните колела или задвижване на четирите колела. Моделите 4Matic ще бъдат оборудвани със система, наречена Disconnect Unit (DCU), която в случай на добро сцепление или постоянна скорост ще деактивира предния мост, за да увеличи ефективността.
Mercedes заяви, че е проектирал задния мотор самостоятелно. Той е комбиниран с двустепенна трансмисия и е оборудван - както и предният, с инвертори от силициев карбид. Батериите са 800 волта, за скорост на зареждане, която може да надхвърли 320 kW. Голям скок напред в сравнение с EQC, който спира само на 110 kW.
Подробностите за платформата, използвана от електрическия Mercedes GLC, са обвити в мистерия, но е известно, че новият SUV е проектиран да се захранва само с батерии. Ще трябва да се изчака официалната презентация, за да се разбере дали механиката ще бъде споделена с термичните модели или не. Със сигурност ще има различни размери на батериите, като на върха на гамата ще бъдат тези с аноди със силициев оксид, смесен с графит за по-голяма енергийна плътност.
Що се отнася до естетиката, Mercedes-Benz GLC EQ Technology изглежда изоставя заобления стил на различните EQE и EQS, за да приеме дизайн, по-подобен на този на моделите с вътрешно горене, следвайки стратегията на BMW.
Очаква се премиерата на модела да се състои в края на 2025 или началото на 2026, като ще бъде част от силна продуктова офанзива на Mercedes, според която за следващите години са планирани повече от 20 нови продукта, включително новата E-Class, C-Class и малка G-Class.