Mercedes-Benz призна, че „капковидния" дизайн на електромобилите от серията EQ на марката, който в последно време се появи и при някои модели с ДВГ, не отговаря на очакванията на клиентите. Затова и компанията ще се откаже от него, за да се върне към традиционния стил, познат от конвенционалните автомобили с трилъчева звезда.
Въпреки това, главният дизайнер на марката - Гордън Вагенер, продължава да защитава EQS, наричайки го „много прогресивен“ и „изпреварил с 10 години времето си". Това се дължи най-вече на неговата аеродинамика с коефициент на съпротивление от 0,20 Cd.
В Mercedes признават, че клиентите възприемат електрическите превозни средства по различен начин от класическите автомобили. Докато бензиновите модели често се свързват със скъпи хронографи, електрическите автомобили често се сравняват с конвенционалната електроника. Този контраст е особено забележим на фона на успеха на BMW, която продаде 368 523 електрически превозни средства през 2024, докато Mercedes продаде 185 100 бройки (-23%).
Затова и компанията от Щутгарт вече започва да обединява моделите си. Първият електрически автомобил с новия дизайн ще бъде CLA EV, който ще бъде представен следващия месец. Той ще бъде последван от електрически версии на C-Class, GLC и E-Class, а до 2030 ще се появи електрически седан на базата на новата S-Class. И при него сегашния капковиден дизайн ще изчезне.
Вече е известно, че Mercedes ще се откаже от марката EQ, като електрическите превозни средства ще бъдат обозначени като EQ Technology, а хибридите ще се наричат EQ Hybrid Technology. Компанията също така промени първоначалната си цел да се откаже напълно от двигателите с вътрешно горене до 2030: сега, до тази дата, хибридите и електрическите автомобили ще представляват 50% от продажбите.