В продължение на десетилетия определяхме луксозните автомобили според качеството на материалите и на изработка. Двигателите с голям обем също играеха важна роля при избора, тъй като тези с голям обем обикновено бяха поставяни на топ-версиите. През 2025 производителите на премиум автомобили вече се опитват да се изправят един срещу друг с големи дисплеи, умен софтуер и други джаджи.
Един от тях – Mercedes, обаче признава, че една луксозна кола не трябва да се върти около екраните. В интервю за ABC News човекът, който отговаря за дизайна на германската марка – Гордън Вагенер, е категоричен, че „екраните не са лукс“. „Постяването на толкова много дисплеи в таблото дори не е новост в днешно време, тъй като всяка кола има голям екран”, категоричен е главният дизайнер на компания, която поставя 56-инчовия „Hyperscreen“ с три дисплея в автомобили като EQS.
В Mercedes са наясно, че трябва да се подобрят в други области, за да отговарят на престижа, спечелен по време на разцвета на марката. „Така че трябва да създаваме лукс отвъд екрана. Ето защо говоря за майсторство и изтънченост. Има толкова много акценти върху подобряването на превозните средства“, добавя Вагенер.
Той обаче признава, че има проблем, който трябва да бъде решен по отношение на супер големите екрани и това е софтуерът: „Когато имате голям екран, искате да имате страхотно съдържание на него. Така че ние работим върху съдържание, което е по-специфично и по-забавно.”
Всичко това не означава, че хиперекранът ще изчезне. През 2026 S-Class ще претърпи фейслифт в средата на цикъла с „основно надграждане“, включително наследяване на оформлението на екрана от EQS. Настоящият модел вече има голям централен дисплей, но базираната в Щутгарт марка има желание да приведе своя флагман с вътрешно горене в съответствие с водещия си EV.
В същото време манията по екраните води до няколко проблема, включително как таблата за управление се превръщат в магнити за пръстови отпечатъци. Големите екрани също така обикновено убиват физическото разпределително устройство, като претъпкват достъпа до повечето функции вътре в информационно-развлекателната система. Това елиминира висококачествените контроли, украсяващи арматурното табло, които много шофьори биха предпочели пред сензорните екрани.
Запитан дали изкуственият интелект може да ви помогне с дизайна на автомобили, Вагенер беше брутално честен: „Получавате 99% от глупостите с AI.“ Въпреки това технологията непрекъснато се подобрява, до такава степен, че главният дизайнер на Mercedes проектира AI ще свърши тежката работа след десетилетие: „Мисля, че след 10 години може би по-голямата част от дизайна ще се извършва от AI и това ще направи дизайнерите остарели. Моят наследник ще бъде машина и ще бъде много по-евтина от моята заплата.“