IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes: Проблемът не е в големите екрани, а в софтуера им

Германският производител иска да създаде не само лукс, но и съдържание

В продължение на десетилетия определяхме луксозните автомобили според качеството на материалите и на изработка. Двигателите с голям обем също играеха важна роля при избора, тъй като тези с голям обем обикновено бяха поставяни на топ-версиите. През 2025 производителите на премиум автомобили вече се опитват да се изправят един срещу друг с големи дисплеи, умен софтуер и други джаджи.


Mercedes-Benz


Един от тях – Mercedes, обаче признава, че една луксозна кола не трябва да се върти около екраните. В интервю за ABC News човекът, който отговаря за дизайна на германската марка – Гордън Вагенер, е категоричен, че „екраните не са лукс“. „Постяването на толкова много дисплеи в таблото дори не е новост в днешно време, тъй като всяка кола има голям екран”, категоричен е главният дизайнер на компания, която поставя 56-инчовия „Hyperscreen“ с три дисплея в автомобили като EQS.

В Mercedes са наясно, че трябва да се подобрят в други области, за да отговарят на престижа, спечелен по време на разцвета на марката. „Така че трябва да създаваме лукс отвъд екрана. Ето защо говоря за майсторство и изтънченост. Има толкова много акценти върху подобряването на превозните средства“, добавя Вагенер.

Той обаче признава, че има проблем, който трябва да бъде решен по отношение на супер големите екрани и това е софтуерът: „Когато имате голям екран, искате да имате страхотно съдържание на него. Така че ние работим върху съдържание, което е по-специфично и по-забавно.”

Всичко това не означава, че хиперекранът ще изчезне. През 2026 S-Class ще претърпи фейслифт в средата на цикъла с „основно надграждане“, включително наследяване на оформлението на екрана от EQS. Настоящият модел вече има голям централен дисплей, но базираната в Щутгарт марка има желание да приведе своя флагман с вътрешно горене в съответствие с водещия си EV.

В същото време манията по екраните води до няколко проблема, включително как таблата за управление се превръщат в магнити за пръстови отпечатъци. Големите екрани също така обикновено убиват физическото разпределително устройство, като претъпкват достъпа до повечето функции вътре в информационно-развлекателната система. Това елиминира висококачествените контроли, украсяващи арматурното табло, които много шофьори биха предпочели пред сензорните екрани.

Запитан дали изкуственият интелект може да ви помогне с дизайна на автомобили, Вагенер беше брутално честен: „Получавате 99% от глупостите с AI.“ Въпреки това технологията непрекъснато се подобрява, до такава степен, че главният дизайнер на Mercedes проектира AI ще свърши тежката работа след десетилетие: „Мисля, че след 10 години може би по-голямата част от дизайна ще се извършва от AI и това ще направи дизайнерите остарели. Моят наследник ще бъде машина и ще бъде много по-евтина от моята заплата.“


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не намират. Функционалността на хиперекрана и на малкия екран, който е стандартно оборудване, е еднаква.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ей така от любопитство, ама от къде намират толкова неща за показване на този безкраен екран.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хайде дано, но надали. Екраните им спестяват много пари, което в тази среда е много важно. Всички се готвят за голям спад на продажбите, освен китайците.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    Той - самият 1 го каза изтъкна и посочи недвусмислено, че тия тежкоструващите скъпарски еМБечки отдавна са сдали багажа като качество и надеждност; ама нема кой да чуе от наште местни БАЛАМИ, дето продължават да се набутват яко и със сервизната поддръжка тоже... И както нееднократно бех подчертал - в момента GENESiS - премиум-лЮкс-бранда на HYUNДАЙ Motor Group ги мачка по всички категории, критерии и показатели, т.е. във всяко 1 отн-ие излиза безспорен победител в своята си ниша
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Максимум 8 инча екран за навигацията, останалото- физически бутони (включително "врътка" за звука и т.н). Всичко друго е грозно, неудобно и безсмислено
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Проблемът е в големите екрани, а не в софтуера им...
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тези решиха да копират ферари, всичките им доходи да са от допълнителни екстри, като за целта базовата версия е пълна скръб
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С качество под на една японска кола, ама петорно по-скъпо.