IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford инвестира 4,4 млрд евро в Европа

Въпреки сериозната сума синдикатите в Германия очакват фалит на местното подразделение

Ford Motor Company обяви, че инвестира милиарди долари, за да трансформира европейските си операции. Автомобилният производител допълва, че иска да намали разходите и да увеличи конкурентоспособността си на континента.


Ford


За целта част от инвестицията от 4,4 милиарда евро (4,8 млрд долара) ще отидат за модернизацията на съоръжението на германското дъщерно дружество Ford-Werke, което ще получи също така средства в подкрепа на текущите си усилия за преструктуриране.

Новият инвестиционен и бизнес план заменя „декларацията за покровителство“ на Ford в Германия, където американската компания гарантира задълженията на германското дъщерно дружество. Според IG Metall - най-големият синдикат в Германия, това най-вероятно ще доведе до фалит на Ford-Werke през следващите няколко години.

„Целта е да се окаже натиск върху работническия съвет по възможно най-ужасния начин, за да се съгласи с планираните промени в работата“, е позицията на синдикатите. Според тях, автомобилният производител иска да съкрати 2900 работни места в своя завод в Кьолн. Договорът със синдикатите обаче не позволява на Ford да направи това до 2032.

Американският производител трябва да действа бързо, за да обърне нещата в Европа, които не вървят добре. Продажбите на марката се сринаха през миналата година с 87 174 бройки спрямо 2023. Освен това пазарният й дял спадна от 4,0 на 3,3%. Загубата не е изненадваща – Ford премахна от гамата си Mondeo, Fiesta и Ka, като ще направи същото и с Focus по-късно тази година година.

Това оставя Mustang като единствената лека кола на Ford, всичко останало е кросоувъри, SUV или търговски превозни средства. Марката също така предлага два EV в Европа, но и двата са силно свързани с продуктите на Volkswagen, с които споделят обща платформа. Пазарният дял на електромобилите падна в Европа миналата година, което не направи никаква услуга на компанията.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    тези какво пройзвеждат в европа , защото имам спомен бусовете да ги правят в Турция, за какво ще харчат толкова пара
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 3 - За мустангa само 8-ца, две широки врати! Иначе а инфраструктурата - ТИР може ли да мине от там? МОЖЕ! Щом може, значи и F-ките могат :)
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    2-ри, Ф-класата на Форд в Европа е сложна рагбота. Като почнем от еко изискванията, безопасност, че никой не ги покрива и стигнем до размера. В Германия, тези пикапи мнават преглед като.. камион. Следва друг немаловажен фактор - инфраструктурата. Иначе да, прав си.. "фермерите" веднага ще ги залюбят :-). Мустанг-а с 2.0 мотор беше абсолютна подигравка. Не и ли сложат 6-к или 8-к, това не е Мустанг!
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 1 - Екологично съобразния Мустакнг също не помогна. Поне псунаха нов бензинов такъв и гледам, че сега ще се предлага. Много си прав за фокус-мокус и Фиестата. На мен лично ми е танно, защо не предлагат F-150, 250 и 350. Нашите фермери ще ги лапнат веднаг.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако Форд искаха да се задържа в Европа - изтърваха влака. Не може да режеш моделната гама и да очакваш да не потънеш. Отрязаха Мондео (който се продаваше добре), след това направиха "фокус-мокус" и Фокус изчесна и накрая си отрязаха съвсем клона с Фиеста. Остана им само един Мустанг.. който се внася от САЩ..