Ford Motor Company обяви, че инвестира милиарди долари, за да трансформира европейските си операции. Автомобилният производител допълва, че иска да намали разходите и да увеличи конкурентоспособността си на континента.
За целта част от инвестицията от 4,4 милиарда евро (4,8 млрд долара) ще отидат за модернизацията на съоръжението на германското дъщерно дружество Ford-Werke, което ще получи също така средства в подкрепа на текущите си усилия за преструктуриране.
Новият инвестиционен и бизнес план заменя „декларацията за покровителство“ на Ford в Германия, където американската компания гарантира задълженията на германското дъщерно дружество. Според IG Metall - най-големият синдикат в Германия, това най-вероятно ще доведе до фалит на Ford-Werke през следващите няколко години.
„Целта е да се окаже натиск върху работническия съвет по възможно най-ужасния начин, за да се съгласи с планираните промени в работата“, е позицията на синдикатите. Според тях, автомобилният производител иска да съкрати 2900 работни места в своя завод в Кьолн. Договорът със синдикатите обаче не позволява на Ford да направи това до 2032.
Американският производител трябва да действа бързо, за да обърне нещата в Европа, които не вървят добре. Продажбите на марката се сринаха през миналата година с 87 174 бройки спрямо 2023. Освен това пазарният й дял спадна от 4,0 на 3,3%. Загубата не е изненадваща – Ford премахна от гамата си Mondeo, Fiesta и Ka, като ще направи същото и с Focus по-късно тази година година.
Това оставя Mustang като единствената лека кола на Ford, всичко останало е кросоувъри, SUV или търговски превозни средства. Марката също така предлага два EV в Европа, но и двата са силно свързани с продуктите на Volkswagen, с които споделят обща платформа. Пазарният дял на електромобилите падна в Европа миналата година, което не направи никаква услуга на компанията.