Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Задното окачване с пружинни амортисьори - доказало своите предимства и за комфорта, и за управляемостта, също така и не влиза в производство. Нищо, че дори е описано в инструкцията за експлоатация за някои външни пазари като България и ГДР. Но всъщност и там Москвич-2140 си идва със старите листови ресори. Отново с аргумента "икономии".
Единствената утеха е въвеждането на нови дискови спирачки по лиценцз на Girling. Именно спирачките и скоростната кутия са били най-слабите места на стария Москвич-412.


2