Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Едва през 1980 Москвич-2140 най-после получава и една по-лъскава версия, наречена М-2140-117 "СуперЛукс", или Moskvitch-1500 SL. Той е с по-модерен панел на приборите и нов салон, произвеждан от югославската Saturnus. Броните са по-широки и с пластмасови орнаменти, нови са и задните светлини. Планът е тази кола да се използва за нова офанзива към западните пазари като британския. Но после шефовете на съветската автомобилна промишленост осъзнават, че техният "Суперлукс" е вече твърде демоде за Европа през 1980. 1500 SL се изнася най-вече за страните от СИВ.
НА СНИМКАТА: финландска реклама на версията "Суперлукс", под името Elite


2