Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Прототипът на Москвич-412Н е създаден през есента на 1972. Основите на каросерията от 412 са запазени, но са създадени нов дизайн на предницата и задната част, обновен е интериорът, променени са спирачките. Има предложения за нова скоростна кутия и за модерно задно окачване - но не им е съдено да пробият през бюрократичната стена.
Преходът към новия Москвич 2140 е постепенен - първо през 1975 се продава междинният Москвич 412-ИЕ, със стария дизайн отпред и вътре, с новия - отзад, и
с усилвател на спирачките по лиценз на Girling. Чакащите с години кандидат-купувачи никой не ги пита - вземайте, каквото ви дават, или се отказвайте.


3