Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Началството може и да саботира всички по-луксозни версии, но за сметка на това охотно насърчава появата на т. нар. "селски" Москвич през 1978. Тази модификация с код М-21406 получава дефорсирана версия на двигателя УЗАМ-412Д с намалена до 68 коня мощност, която обаче за компенсация спокойно може да работи с нискооктанов бензин А-76 (на много места из СССР дори А-86 е недостъпен по онова време). Модерните дискови спирачки са заменени с барабанни, но пък ресорите са подсилени, а картерът получава допълнителна защита. Звучи парадоксално, но заради пригодеността си към суровите пътни условия в Съветския съюз, това е всъщност най-търсената версия на модела.


3